HA 6 GG - Hungarian

amateur radio station

Naptár

Előző hónap Október 2019 Következő hónap
H K Sz Cs P Szo V
week 40 1 2 3 4 5 6
week 41 7 8 9 10 11 12 13
week 42 14 15 16 17 18 19 20
week 43 21 22 23 24 25 26 27
week 44 28 29 30 31

Rádióamatőrök vészhelyzet esetén

A vészhelyzeti kommunikáció az egyik kedvencem... itt egy remek tanulmány HA6IGM-től.

A rádióamatőr szolgálat tevékenysége a rövidhullámú sávokban
Szűcs György Csaba (HA6IGM) rádióamatőr, a Rádióamatőr Készenléti Szolgálat tagja

Vészhelyzetek, természeti csapások bekövetkezésekor a kormányzati szervek megsérült, megsemmisült és a túlterhelt szolgáltatói rendszerek pótlása rádióamatőr eszközökkel ezt tekintik a rádióamatőrök a legértékesebb tevékenységüknek. Katasztrófák, rendkívüli események közvetlen bekövetkezése utáni kritikus időszakban, fontos a távközlés megléte.

Képzés

Az amatőr rádiózás életfilozófiája az önképzés, kísérletezés, rádióhullámok terjedésének tanulmányozása, szakmai ismeretek, elméleti, gyakorlati tudás folyamatos gyarapítása. Rádióamatőr összeköttetések létesítése, minél nagyobb távolságok áthidalása, minél kisebb adóteljesítmény mellett. Lényeges küldetés az utánpótlás-nevelés, az ismeretek átadása a felnövekvő generációk számára.

Rádióhullám terjedés a rövidhullámú sávokban

A rádióhullámok terjedése történhet:
- Közvetlen úton (optikai jelleg)
- Felületi hullámokkal (követi a Föld görbületét)
- Térhullámok segítségével

A közvetlen úton történő hullámterjedést az ultrarövid hullámú sávokban (URH) lehet alkalmazni, optikai jellegű, optikai rálátást igényel a két állomás antennája között, ezért nagyon erős befolyásoló tényezőt jelentenek a tereptárgyak. Felületi hullámú terjedés a hosszú, és középhullámú sávban hatásos, felületi hullámú terjedésnél a jel követi a Föld görbületét, az áthidalt távolság függ az adó teljesítményétől, valamint a hullámhossztól. A frekvencia növelése, és az áthidalt távolság között fordított arányosság van. Rövidhullámú (RH) sávokban a felületi hullámú terjedés szerepe minimális. Rövidhullámú sávokban a térhullámú terjedésnek van domináns szerepe. Földünket 80-300km magasságban egy ionizált réteg, az ionoszféra veszi körül. Az ionoszféra visszaverő felületként viselkedik, ("tükör") visszaveri, reflektálja az elektromágneses hullámokat. Az URH-sávra már nem gyakorol ilyen hatást. A rövidhullámú frekvenciatartományában az ionoszféra "F" -rétege veri vissza, mint egy "természetes átjátszó" az elektromágneses hullámokat. A rövidhullámú frekvenciatartomány 1,8-30 MHz között található, hullámhosszban kifejezve 160-10m. Az ionoszféra állapotát, ennek következtében a terjedést befolyásolja a Napfolt-tevékenység (napfolt-szám), évszak, napszak. Az ionoszféráról visszavert jelekkel lehet országon belüli, európai, de akár interkontinentális (Föld túlsó oldala is) rádiókapcsolatot is létesíteni. A jel visszaverődési szöge függ az üzemi frekvenciától, és az alkalmazott antenna iránykarakterisztikájától. Távoli állomások eléréséhez lapos "kilövési" szögű antenna, közeli állomásokhoz pedig a függőlegeshez közeli "kilövési" szögű NVIS-antenna produkálja a legjobb eredményt.

Az NVIS (Near vertical incidence skywave) terjedési mód használata az országon belüli, veszélyhelyzeti híradásnál jelentős.
A 60m-es sáv (5 MHz) USA-ban, és Angliában van engedélyezve, pedig hazánkban is indokolt lenne, mert nappali órákban legjobban használható a veszélyhelyzeti hírközlésre. 1,8-7 MHz közötti sávok éjszaka, a 14-30 MHz közötti sávok nappal alkalmasak összeköttetések létesítésére. A 7 MHz nappali időszakban európai rádiókapcsolatokra alkalmas, közeli állomások nem mindig érhetőek el, mert holtzónába kerülhetnek.
A holtzóna jelensége abban az esetben alakul ki, ha két állomás között a felületi hullámú terjedés már nem működik és a térhullámú terjedés még nem működik. Ilyen jelenség észlelhető úgy az alsó, és felső RH sávokon is.
Az IRIS-2011-es katasztrófavédelmi gyakorlat kommunikációs tesztjén is szembesültünk ezen jelenségekkel, de mivel a fülünk edzett a gyenge jelek vételére, sikeresen végrehajtottuk a műveletet, pedig a 3,5 / 7 MHz helyett a igen-igen jó szolgálatot tett volna az 5 MHz.


Terjedési előrejelzés - http://www.ha5mrc.hu/hirek/nvis.html

Miért előnyös az 5 MHz ?

Nappali időszakban az 5 MHz-en nem alakul ki holtzóna, ezen tény mellett az ionoszféra "D"-rétege nem csillapítja az 5 MHz-en kisugárzott jelet. Ennek következtében az 5 MHz napközben kiválóan alkalmas a hazai rádió összeköttetésekre. Azonban hazánkban az 5 MHz nem engedélyezett rádióamatőrök számára. 2004. december - 2005. január között adódott lehetőségünk 5 MHz-en hullámterjedési kisérletet végrehajtani. Dr. Gschwindt András (HA5WH) adjunktus úr, a BME Mikrohullámú Tanszék vezetője, BME Rádióamatőr Klub elnöke csoportos rádióengedélyt kért a hírközlési hatóságtól. A hatóság meg is adta a csoportos rádióengedélyt és lelkesen kísérleteztünk, távíró, távbeszélő, és digitális üzemmódokban is. Kettő darab 3 KHz sávszélességű csatornára: 5212 és 5318 KHz-re kaptuk
az engedélyt. Várakozásunknak megfelelően kedvező véleményünk alakult ki az 5 MHz-ről. Az egész ország területéről dolgozó kis teljesítményű állomásokat is jól vettem. Pl a tőlem 120 km-ről lévő kiváló másik állomást kiváló hangerővel hallottam, még akkor is, amikor az adóteljesítményt 0,5 W -ra csökkentette. Az USA-ban több évtizede engedélyezett az 5 MHz rádióamatőrök számára, vészhelyzeti hírközlési célokra. Annak ellenére, hogy az USA, szinte egy egész kontinens jelentős részére kiterjed, teljesen indokolt az 5 MHz használata, hiszen a természeti csapások elhárításánál legtöbb esetben kis távolságok áthidalásához kell rádió összeköttetést biztosítani. Hazánkban az 5 MHz még indokoltabb lenne, mint a hatalmas területű USA-ban.

A veszélyhelyzeti hírközlésnek éjszaka is működnie kell:

Hazai összeköttetésekre az éjszakai órákban az 1,8 és a 3,5 MHz-es amatőr sávok jöhetnek számításba. Éjszaka nincs "D"-réteg, ami csillapítja az 1,8, és 3,5 MHz-en kisugárzott jeleket. Alaposabban megvizsgálva, következőkkel szembesülünk: Éjszaka, 3,5 MHz-en, országon belül kialakulhat holtzóna. A 160 m-es amatőr sáv jöhet ekkor viszont csak számításba. Biztosítja a közelterjedést. Van gyenge láncszem? Igen, van! Például nincs hétvége (nemzetközi) rádióamatőr verseny nélkül. Ez alól az 1,8 MHz sem képez kivételt. Ezért indokolt más frekvencia engedélyezés folyamatát elindítani! A 2-2,5 MHz között valóban indokolt egy 3 KHz sávszélességű csatorna engedélyezése.

Rádióamatőr berendezések, alkalmazott üzemmódok

Az amatőr rádiózást kialakulása óta a konstruktőr munka jellemzi, adó, és vevőkészülékek, antennák tervezése, és építése. Gyári berendezések a XX. század második felében kezdtek elterjedni. Rádióamatőr tevékenységben legnagyobb sikerélményt a házilag épített adó-, és vevőkészülékkel, antennával létrehozott interkontinentális összeköttetés jelenti minél kisebb adóteljesítmény mellett. Sokunknak a véleménye, a gyári rádióamatőr-berendezések tömeges megjelenése a konstruktőri munka elsorvadását hozta, részben van valóságalapja, de szerencsére nem halt ki teljesen, és nem is fog. Szép számmal építenek a rádióamatőrök kiváló elektromos paraméterekkel rendelkező rádiókat, lényeges paraméterekben méltó versenytársai a gyári berendezéseknek.

Rádióamatőr berendezések között úgy a gyári, mint a házi építésű készülékek szinte kivétel nélkül (DC) 12V-os tápfeszültségről üzemelnek. A 12 V-os tápellátás lehetőséget biztosít a kitelepüléses rádiós műveletekhez. A gépjárművek 12 V-os akkumulátorai felhasználhatók kitelepüléseken, és veszélyhelyzeti kommunikációban is. Így a rádióberendezéseket működtető akkumulátorok mindaddig után tölthetők amíg a gépjármű üzemanyaggal rendelkezik.
Egyre népszerűbb rádióamatőr berkekben a gyalográdió-mozgalom, (SOTA) hegycsúcsok gyalogos megközelítése, majd rádió összeköttetésekkel a hegycsúcs aktiválása. Egy rádióamatőrnek határtalan a fantáziája. Üvegszálas horgászbotból készít antennatartó árbocot, amire rögzíti egy RH huzalantenna (lejtős-dipól, inverted-V) közepét, vagy éppen egy URH-ra egy függőleges antennát. De az antennahuzalt a 8 méteres pecabotba fűzve, vagy a bot külsejéhez szigetelő-szalagozva, már készen is van egy rövidhullámú függőleges antenna. Az akkumlátor(ok) töltése napelemekkel is megvalósítható. Természetből rádiózni, sátorból, egy igazi túlélő művelet. Ez egy tipikus példa a veszélyhelyzeti hírközlésre, amikor kitelepülve, terepről, alternatív áramforrással táplált rádió segítségével, átjátszó állomások használata nélkül, direkt rádiókapcsolattal történik a megsérült kormányzati kommunikációs rendszerek pótlása. Éppen a legkritikusabb időszakban, amikor a legnagyobb szükség van a információk továbbítására.

Az amatőr rádiózásban a korszerű digitális adásmódok mellett két klasszikus üzemmód töretlenül legnépszerűbb a távíró (Morse-jelek) adása kézzel, billentyűvel, vagy szükség esetén két vezeték végének összeérintésével. Morse-jelek vételére legmegbízhatóbb az emberi fül + agy összeállítás. Teljes értékű digitális üzemmód, hiszen a billentyű lenyomott állapotban 1-es, felengedett állapotban 0 logikai szintet jelent, az emberi tényező, emberi agy a "hangkártyás PC", az emberi fül pedig a "hangkártya mikrofonja". A Morse-jelrendszer univerzálisnak, sokoldalúnak tekinthető, mi rádióamatőrök a rádióval hozzuk kapcsolatba, más eszközökkel is lehet Morse-jelsorozatot továbbítani, lehet fényjelzés, vagy akár egy gépjármű kürtjével Morse-jeleket generálni.
A rádióamatőr gyakorlatban megvalósított távbeszélő üzemmódok közül az egy-oldalsávos, az SSB (Single Side Band) távbeszélő a legelterjedtebb. A hivatalos műsorszórásban használatos AM adásmódnak a továbbfejlesztett változata. Az AM energiapazarló üzemmód, dupla sávszélességet (6 KHz) foglal el az SSB-hez (3 KHz) képest, az információt csak az oldalsáv(ok) tartalmazzák, a hatásfok javítása érdekében indokolt a vivő, és az egyik oldalsáv elnyomása. A műsorszórásban viszont megmaradt az AM, mert felhasználói oldalon egyszerű vevőkészülékkel is vehető.

Mi rádióamatőrök is a XXI. században élünk, ezért a számítógép a barátunk. A digitális technika természetes fogalom a mindennapi életben, így az amatőr rádiózásban is azonos létjogosultsága van, mint a hagyományos üzemmódoknak. Napjainkban a rádió adó-vevő összekapcsolása a számítógéppel teljesen természetes dolognak számít. A gyárikészülékek is egy több digitális elemet használnak. Gyakori gondolatunk: "Olyan számítógép, amivel rádiózni is lehet...." Nagyon találó, a valóságot tükrözi.
Rádióamatőr berendezés PC-vel (hangkártyával, RS232 / USB-vel) történő összekötése lehető teszi begépelt szöveg, képek, digitalizált beszéd átvitelét. Kiemelném a keskeny sávú géptávíró üzemmódot, a BPSK31-et. Sávszélessége mindössze 31 Hz, ebben a kis sávszélességbe összpontosul az adóteljesítmény. Ennek köszönhetően minimális adóteljesítménnyel (5-10 Watt) lehet összeköttetést létesíteni, vevőkészülékben pedig a keskeny sávú szűrővel ki lehet emelni a gyenge állomást a zajból, javítani lehet a jel/zaj viszonyt. Ezen üzemmódok adás oldali jelgenerálása számítógéppel történik, és a dekódolása is csak számítógéppel valósítható meg.


Kovács Gyula (HA6QR) konstruktőri versenyt nyert a képen látható DDS-PLL VFO-s 9 sávos RH házi építésű rádiójával. Gyári berendezések méltó versenytársa.


Irány az erdő... Rádiótesztelés kitelepüléses műveletben


Rádióamatőr összeköttetések gépjárműből, mozgó állomások

A gépjárművel rendelkező rádióamatőrök jelentős része igyekszik megvalósítani a gépjárműbe telepített rádióállomást. a járműre telepített mobilantennákkal, úgy RH, mint URH-sávbn történő rádiókapcsolatok megvalósítása céljából. Mozgó, gépjárműre telepített antennák mérete véges, korlátokat szab. Az antennák egy illesztőegységen keresztül vannak a rádióval összekötve. Rádióamatőr készülékek is az adás-vétel technikában elterjedt 50 Ohmos kimenettel rendelkeznek, 50 Ohmos impedanciájú lezárást igényelnek, ha az antenna jelentős eltérést produkál, illesztőegységet kell alkalmazni. Itt említeném meg Hegyi Loránd (HA8DH) amatőr társat, a Rádiós Készenléti Szolgálat koordinátorát, aki magas technikai színvonalú mozgó állomást alakított ki a veszélyhelyzeti hírközlésre, állomását kiegészítette külön eszközökkel, többek között kitelepülő árboc / antenna összeállítással, utóbbi technikával, álló helyzetben, egy pozícióba települve, még hatékonyabban tudja végrehajtani a műveletet.

Fix telephelyű rádióamatőr állomások

A hírközlési hatóság által kiadott rádióamatőr adóengedélyek alapértelmezésben fix telephelyre, a legtöbbször a lakóhelyre vannak kiadva. Fix telephelyről az alaphívójelet kiegészítés nélkül kell adni, de kitelepült, mozgó állomások esetén a hívójel után kell adni kitelepült állomás esetén a /P -t, gépkocsival mozgó állomásnak a /M, vizi járműről a /MM-et, légi járműről pedig a /AM-et kell adni a hívójel után. Fix telephelyű állomásoknak kétségtelenül megvan az előnyük, nagyobb adóteljesítményt, és nagyobb nyereségű antennákat feltételezve. Ezen tényezőknek szintén nagy jelentősége van a vészhelyzeti hírközlésben, feltételezve, hogy a rádióamatőr fix állomása működőképes állapotban marad. A technikai túlélő képességet javítja a kitelepülésre felkészült rádióamatőr.

Ausztrál rádióamatőr NVIS-antenája


IRIS-2011 katasztrófavédelmi gyakorlat gyöngyösi állomása Vak Bottyán Rádióklub

Többször is bizonyítottak már a rádióamatőrök a vészhelyzeti hírközlésben

Földünkön egyre gyakrabban fordulnak elő katasztrófák, természeti csapások, egyéb rendkívüli események. Vészhelyzetek elhárításának nélkülözhetetlen művelete a távközlés, különösen, ha a kormányzati szervek rendszere, sérül, megsemmisül. Az Amerikai Egyesült Államokban már 1930-ban létrehoztak vészhelyzeti hírközlési szolgálatot a rádióamatőrök. Ez szép, hazafias küldetés szinte minden ország rádióamatőreire jellemző. Németországban minden tartománynak van rádióamatőr vészhelyzeti hírközlési koordinátora. Utóbbi időszakban oroszországi, és lengyelországi kormányzati szervek, és rádióamatőrök közötti együttműködésről lehetett értesülni.

1989. decemberében a romániai forradalom idején példát mutattak a magyar rádióamatőrök önzetlen segítségből. A segélyszállítmányok irányításában derekasan kivették részüket a rádióamatőrök. A műveletirányító állomás feladatát a Budapest Hármashatár-hegyen üzemelő BKV Rádióklub HA5KDQ / HG5A állomása látta el. 4 darab RH, és 8 darab URH állomás irányította a hírhálót, 4 irányba. A Gyöngyösi Városi Rádióklub (HA6KVD) a Mátrába kitelepülve vett részt a műveletben. Siófoki Női Rádióklub (HA3XYL) gyógyszerszállítmány szervezésében vette ki részét. Példás összefogás.

2004. április végén hatalmas felhőszakadás zúdult Mátrakeresztesre. Mindent letarolt, ami az útjába került. Nem kímélte a vezetékes, és a vezeték nélküli távközlési eszközöket sem. Egyetlen egy összekötő kapocs tartotta a kapcsolatot Mátrakeresztes, és a külvilág között, a
Galyatetőn, üzemelő rádióamatőr átjátszó. Rádióamatőrök tartották a közvetlen kapcsolatot a helyszínen a műveletet végrehajtó csapattal.

A nagyvilágban számtalanszor bizonyítottak már a rádióamatőrök. USA-ban, Japánban gyakran ismétlődnek természeti csapások. Rádióamatőrökre mindig lehet számítani a kritikus helyzetekben. Rádióamatőrök látták el a vészhelyzeti kommunikációs műveletet, Sri Lanka-n, Thaiföldön, Szlovéniában, (Ónos eső okozta károk felszámolása) Törökországban, s még több körzetben is.

Záró gondolatok

A rádióamatőr-társadalom műszaki területen, híradástechnikában, távközlésben jártas közösség. Mint a legtöbb ember, akinek a társadalommal megegyezik az értékrendje, a rádióamatőr is hazafias értékrendet vall, nemzetbiztonsági érdeket képvisel, legjobb tudása szakmai felkészültségének megfelelően igyekszik biztonságosabbá tenni, úgy szűkebb, mint tágabb környezetét, a hazáját szolgálja.

Felhasznált forrás: BME Rádióklub terjedési előrejelzési grafikonja (www.ha5mrc.hu)

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Boldog, 2014. december 15.

Szűcs György Csaba (HA6IGM), rádióamatőr, MRASZ-RKSZ tag

Hozzászólások   

#1177 Kaylene 2019-10-20 18:29
Minimum deposiit at a Bitcoin casino is R100.
Idézet
#1176 Rosetta 2019-10-20 10:44
You could definitely see your enthusiasm within the work you write.
The arena hopes for more passionate writers such as you who are not afraid to mention how they believe.
Always follow your heart.

My web page ... Seratopical Review: http://bigironwanted.com/author/fernando907/
Idézet
#1175 Gudrun 2019-10-20 04:42
I was able to find good information from your blog posts.

Here is my blog post :: Honest CBD: http://johnsonkeane.wikidot.com/blog:1
Idézet
#1174 Evonne 2019-10-20 01:11
Great information. Lucky me I found your website
by accident (stumbleupon). I have saved it for later!


Feel free to visit my site :: http://lightningketo.org/: http://appdev.163.ca/dz163/home.php?mod=space&uid=1983982&do=profile
Idézet
#1173 Coy 2019-10-20 00:45
It's awesome to go to see this web page and reading the views of all colleagues regarding this article,
while I am also keen of getting know-how.

Feel free to visit my web site :: http://rejuveallure.org/: http://forum.zichen.com/home.php?mod=space&uid=1006353&do=profile
Idézet
#1172 Marta 2019-10-19 14:48
Simple that 777 symbolizes health, a clear conscience
and connection between body and soul; clarity if may never.
Gaming came in first among " favorite" activities.
While doing this, fantastic of people end up losing substantially.


Feel free to surf to my web-site - live roulette for free: http://www.artmagazine.spb.ru/en/gb.html?coder=windows-1251
Idézet
#1171 Carmen 2019-10-19 10:05
Additionally, you'll need pincer clips to be onn the
rings to transport the art. Bad posture can aggravate lower back pain and become a real inconvenience.
It also gives the shopper freedom to acquire.


Stop by my web page ocean king for pc: http://www.ruriruri.net/2005/houhu/g_book.cgi/a/g_book.cgi,cakrawalasehat.blogspot.com/japan/g_book.cgi%3Erelevant%20web-site%3C/g_book.cgi
Idézet
#1170 Leoma 2019-10-18 22:55
Hi! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I'm trying to get
my blog to rank for some targeted keywords but I'm not seeing very good gains.
If you know of any please share. Thanks!

my blog :: Total Garcinia: https://cinemacamera.info/index.php?title=Hoodia_Plus_-_Is_Preferable_To_Diet_Off_Fat_Alone_You_Be_Required_To_Burn_It_Too
Idézet
#1169 Jamal 2019-10-18 20:45
Doubt and fear will destroy almost the beszt laid out
plans. Choosing the perfect gift for some person is a troublexome task to
enjoy. Good knowledge can prevent you making a big big mistake.


Review my website: joker online casino apk
download: http://no4.Nayana.kr/mysql/ver.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2F918kiss.poker%2Fcasino-games%2F71-joker123%3Ejoker+123%3C%2Fa%3E
Idézet
#1168 Christen 2019-10-17 05:30
There is apparently a bunch to realize about this. I assume you made some nice
points in features also.

Here is my page ... http://vivy.us/ketogenicvalleyketoingredients36770: http://www.viewbestads.in/user/profile/217553
Idézet
#1167 Hellen 2019-10-15 04:08
Just to follow up on the up-date of this topic on your site and would
really want to let you know simply how much I appreciated the time you took to publish
this handy post. Within the post, you actually spoke regarding how to seriously handle this concern with all ease.
It would be my personal pleasure to get some more ideas from your site and come as much as
offer other folks what I have learned from you.
Many thanks for your usual good effort.

My website :: Panther Labs Keto Advanced Weight Loss: http://www.falconvieweg.com/en/ketosis-the-cyclical-ketogenic-diet-burn-80/
Idézet
#1166 Modesta 2019-10-14 11:37
Whilee these free involving traffic generation may nnot cost you money, they'll actually
hit you up for time. Do you have to go your son's baseball movie?
Some people are good at writing content.

My website - live roulette online australia: http://www.Mochizuki.com/cgi/bbs/g_book.cgi/rk=0/rs=odnoamkuris.blogspot.com/g_book.cgi
Idézet
#1165 Sommer 2019-10-13 20:48
i live
alone 220: http://www.puni.ne.jp/~cocoa/cgi-bin/keiji/g_book.cgi/g_odnoamkuris.blogspot.com/g_book.cgi find that they are doing the same job as
me, offer the same passions and the same strains.
My name was replaced with someone else's name and links were removed.
The four-way linking works pretty well at now.
Idézet
#1164 Alda 2019-10-13 11:07
There are lots of terrific benefits when you rent movies online through
sites such as Hit and Netflix, here are just some of them;

If you do not have a Smash hit store near you or find it inconvenient to go in store, having the ability to rent motion pictures online is
best for you. You can do everything from the convenience of your house.


When you rent online motion pictures, the rental
service enables you to easily arrange the motion pictures you are most
thinking about your list of favorites. So they are quick
and easy to find.

Have a look at my homepage: hop over to this
website: https://www.eventbrite.com/o/investigator-pikachu-adjustment-of-a-computer-game-in-a-putlocker-motion-picture-24-27411326467
Idézet
#1163 Marvin 2019-10-12 20:40
This is also a strategy widely used by traders to safeguard their lossess.
Read all you can, [practice your A forex trade and be taught a few Forex strategies. Increase your good Forex trades by letting them take.

Feel free to visit my web site :: download
winward casino: http:///index.php/component/k2/itemlist/user/1369553/?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Face333.gdn%2Findex.php%2Fdownload%2F20-live22%3Elive22+apk%3C%2Fa%3E
Idézet
#1162 Joseph 2019-10-12 18:41
This is sending back-links from other simila web sites to internet pages.
Keywords can prove to become the biggest key factors in having the first place on Google Search Page.
Search Engine Optimization sounds difficult to most.

Here is my web-site - live22 download: https://kslot.app/index.php/games/live22
Idézet
#1161 Tabatha 2019-10-12 15:54
Schedule a time with she or he to park yourself and
complete the following exercise. A customers can add some personal messages then have
them printed on top of the product from the choice.


Here is my web-site; rollex11 mobile download: http:///?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2F918.credit%2Fcasino-games%2Frollex-11%3Erollex11+login%3C%2Fa%3E
Idézet
#1160 Miranda 2019-10-11 20:27
Just like what the papers, magazines do each time!! You purchase hosting space from them
and resell them for ones own valued clients.
In addition, you want collection a minimum pricde tiny jobs.



Also visit my homepage: live casino definition: http:///?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2F918kiss.bid%2Fdownloads%2F222-download-ace333-apk-to-phone-for-android-and-ios%3Eace333+apk+download%3C%2Fa%3E
Idézet
#1159 Isabelle 2019-10-10 20:11
In Pai Gow additionally you have choosing of beimg the "Banker".
Decent sites do not requuire any advance payments when you've got register.
Players start up a game of blackjack by finding the correct table.


Feel free to visit my website; sky
casino adelaide: http:///?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Face333.gdn%2Findex.php%2Fdownload%2F17-sky777%3Esky777+download%3C%2Fa%3E
Idézet
#1158 Cleveland 2019-10-09 21:34
Then, you have to understandthat obstacles perform for youyr benefit.

Thhe second one would be the laser handling.
Don't rush into this help make the usual beginners mistake.


my wweb site ... progressive mobile
games: http://www.artmagazine.spb.ru/en/gb.html
Idézet
#1157 Zack 2019-10-09 11:30
Does your blog have a contact page? I'm having trouble locating it but, I'd
like to send you an e-mail. I've got some recommendations for your blog you might be interested in hearing.
Either way, great website and I look forward to seeing it improve over time.


Feel free to surf to my web page; progressive
games reddit: http://lulle.sakura.ne.jp/cgi-bin/kemobook/g_book.cgi/a%FFconsolidatio
Idézet
#1156 Raymundo 2019-10-09 10:03
It's in faht very complicated in this active life to listen news oon Television, so I simply use world
wide web for thzt purpose, and take the most up-to-date information.

Also visit my website rollex11: https://scr888slot.online/index.php/download/28-rollex11
Idézet
#1155 Kassie 2019-10-08 16:34
Rather, going down this road will a person have looking like
Michael Jackson before tremendouss long. Will be a put on the
website for donations. Selling on the web iis all done when people first visit youur site.


my website ... 22214 live status: http://www.privatemagazine.org/ar/node/64/track
Idézet
#1154 Columbus 2019-10-08 13:43
Trading online makes it sso simple too gget lost in the
action. Oncee yoir teen masters one habit and demonstrates that success is possible, s/he can go onto tthe next one.
Did your behavior change during your relationship?

Here is my webpage :: 918kiss download: https://scr888slot.online/
Idézet
#1153 Gerard 2019-10-07 05:39
Fabulous, what a wensite it is! This website
presents helpful information to us, keep it up.

Havee a look at my blog post - progressive video
games: http:///info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2F918.network%2Fcasino-games%2F67-lpe88-lucky-palace-casino%3Elpe88+download+android%3C%2Fa%3E
Idézet
#1152 Heidi 2019-10-05 14:35
After I initially commented I appear too havee clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a comment is added I recieve 4 emails
with the same comment. There haas to bbe a way you are able to remove me from that service?

Thank you!

Review my web site; live22 download: https://918.network/downloads/85-download-live22
Idézet
#1151 Marsha 2019-10-03 16:36
Try tto remember to use one simple flkw of ideas knowledge you
remember from grammar school. The next thing you ought to do is to get lots of traffc in your own site.
This will get you ranked high quickly.

my web blog ... dan z vyhry online casino: http://freekr1.nayana.kr/mysql/ver.php/RK=0/RS=Unq2hw5jHDYiIKxJALiOSnVbPrg-?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2F918kiss.bid%2Fdownloads%2F218-download-rollex11%3Erollex11+login%3C%2Fa%3E
Idézet
#1150 Palma 2019-10-03 15:42
To maximize my website rankings, I only undergo sites that are
ranked thoroughly. The search will know from which
computer the hyperlinks is created from. Strategic Website has various forms.


Feel free to surf to my website - scr888 mobile slot hack jackpot: http://cryosight.wz.cz/csi/csi.php?id=guestbook
Idézet
#1149 Poppy 2019-10-02 16:45
Back inside the days, there are only limite font styles that you'll be able to choose starting
from. SEO isn't something have to do for 8 hours 1 time and
thenn never should again.

Visit mmy website: lucky palace casino: http://918.credit/downloads/84-download-lpe888
Idézet
#1148 Orval 2019-10-01 13:37
You'll be able to play starburst slot big win: https://medium.com/@pcass/bitstarz-casino-offers-starburst-4fbffc91d76b Slot on cellular or desktop.
Idézet
#1147 Dawna 2019-10-01 07:21
Hello i am kavin, its my fist time to commenting anyplace, when i read this
paragraph i thought i could also make comment due to this brilliant paragraph.


Alsso visit my web site :: progressive slot machine games: http://kri.email/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918.network%2Fdownloads%2F84-lpe88
Idézet
#1146 Brady 2019-09-30 17:58
Hi would you mind letting me know which hosting company you're working with?

I've loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say
this blog loads a lot faster then most. Can you suggest a
good internet hosting provider at a honest price?
Thanks, I apporeciate it!

Here iss my blog post ... live22: https://918.network/downloads/85-download-live22
Idézet
#1145 Fukohemy 2019-09-30 03:39
Research indicated that the “typical” antipsychotics, such as haloperidol, . The phase 3 trial was a 6-week, double blind, placebo controlled, outpatient study that .. Schizophrenia Research and New Drug Clinical Trials Six- Month NIMH
haldol decanoate package insert: http://haloperidol.cf/5-best-ecommerce-framework-haldol-decanoate-package-insert-for-e-store
Idézet
#1144 MikoSise 2019-09-29 00:01
La Calculatrice de groupe sanguin vous donne une perspective dГ©taillГ©e des groupes sanguins diffГ©rents, et calcule Г©galement le groupe sanguin dun enfant en
Types of psoriasis in children: http://psoriasisinchildren.ml/art/types-of-psoriasis-in-children9/
Idézet
#1143 Hwa 2019-09-28 16:25
Great article! That is the type of info that are supposed to be shared
across the net. Disgrace on Google for not positioning this publish upper!
Come on over and visit my web site . Thanks =)

my web blog :: joker club casino: http://alumni.your-hoster.de/info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Fdonnerpartyrescue.com%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3Dnews.Ezyget.com%252F878-joker123%252Fprofile%3Emobile+slot+games+free+download%3C%2Fa%3E
Idézet
#1142 Lucinda 2019-09-28 02:14
Use the keywords that are specifically with reference to your site content.
Look for shots of her mothering dispersed further or
snuggling with the dog. I can't stress enough value of building of having
the Google plugin.

Also visit my website ace333
angpao: http://tou-ka.Sakura.Ne.jp/rosa-gigantea/index.cgi?room=msgs
Idézet
#1141 Katrice 2019-09-28 00:20
Hello dear visitor. I am Jaime. For years I've been living in Montana and my
parents live nearest. To solve puzzles is the hobby might never stop doing.
Dispatching is what he does for a full time income and he'll almost certainly
not put it back anytime sooner. See what's new on her website here:
http://penisvergroter-pillen-nl.eu/beastgel.html
Idézet
#1140 Stefanie 2019-09-27 16:37
You need content may describe businesss or society properly.
Such forums possess a high Pagerank, and are themselves considered authority lookup directories.

These search engines are smzrter than wee consideration.

My webpage 918kiss game hack: http://kirkhorseinsurance.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=william43.bloglove.cc%2F2019%2F01%2F03%2Fscr888-have-plenty-of-fun-and-earn-bonuses-at-regular-intervals%2F
Idézet
#1139 Marlon 2019-09-27 11:31
Hello dear visitor. I'm Jaime. To solve puzzles is the hobby might never stop doing.
For years I have been living in Montana and my parents live close.
Dispatching is what he does for cash and she will not change it anytime
just. See what's new on her website here: http://pillole-per-pene-it.eu/elmacho.html
Idézet
#1138 Earl 2019-09-27 08:59
Pretty! This has been a really wonderful post.
Many thanks for providing this information.

Feel free to surf to my webpage ... BlackHawk Drone: http://xekhachduyetthuy.com.vn/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=870422
Idézet
#1137 Novella 2019-09-27 04:38
Encourage your teen to tell the truth because dishonesty will likely lead to failure.
Miss Sally Jo Coaching Prospect knows she needs some
assistance in her life, but isn't sure what it is.


Look at my blog online poker pa: http:///info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2F918.credit%2Fdownloads%2F87-download-3win8%3E3win8+download%3C%2Fa%3E
Idézet
#1136 Mora 2019-09-26 17:32
Dianne exactly what her husband loves to call her but people
always misspell they. For years I have been living
in New York and won't ever move. He is really fond of going
to fitness and he has time in order to on new things. Software developing is what he does but he's already gotten another i.
Check out my website here: http://suplementosparaganarmasamusculares.eu/BeMass.html
Idézet
#1135 Kandace 2019-09-26 09:13
I thonk whqt you posted made a lot oof sense.
However, consider this, what iif you were to write a awesome
post title? I am not suggesting your information iss not good.,
but suppose you added a title thbat grabbed a person's attention? I mea Rádióamatőrök vészhelyzet esetén is
kinda boring. You might peek at Yahoo's front page
and see how they create news headlines to grab viewers to open the links.
You might add a video or a related picture or two to get people interested about what you've got to say.
Just my opinion, it would bring your posts a little bit more interesting.



Also visit mmy web site :: live poker online real money: http://50carleton.Withbob.net/info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Fcondoready.org%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3D918.network%252Fdownloads%252F82-ntc33%3Ebest+online+live+blackjack+uk%3C%2Fa%3E
Idézet
#1134 Karry 2019-09-26 08:39
I was able to finnd good information from your content.


Look into my blog :: live casino dublin: http://www.delijn.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918.network%2Fdownloads%2F89-ace333
Idézet
#1133 Owen 2019-09-26 06:15
Hi! Do you use Twitter? I'd like to follow
you if that would be ok. I'm definitely enjoying your blog and
look forward to new updates.

my blog :: kalkulator brutto-netto: http://iyc2014.org/26ylp
Idézet
#1132 Don 2019-09-26 05:41
My only regret is that I didn't cancel iit sooner. Diacuss your options with your surgeon to find if this iis a good
option for ones specific needs. Imagine your twoo best
friends got within fight.

My web blog ... live roulette
pokerstars: http:///info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2F918kiss.poker%2Fdownloads%3Em+ntc33%3C%2Fa%3E
Idézet
#1131 Jade 2019-09-25 23:16
We read with our mind and employ oour imagination to
paint the setting of the detective thriller we are reading.
After all, many young people need to be sold on good health related.
He became helppful and wise and fulfilled his concept.


Feel free to surf to my bog post - play8oy id: http:///info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2F918Kiss.poker%2Fdownloads%3Eplay8oy+android+download%3C%2Fa%3E
Idézet
#1130 Natisha 2019-09-25 21:58
So as to get company is most casinos will provide free cash deposit.
With keno, numbers are drawn all the time, so there are far more opportunities to win or melt away.


Also visit my homepage: online times
table games: http://chymethibaju.mihanblog.com/post/comment/new/56/fromtype/postone/fid/15122687585a2363d6e2c87/atrty/1512268758/avrvy/0/key/b85b496c913af9b78384367dfabcb7a9/
Idézet
#1129 Pamela 2019-09-25 19:22
I like the helpful info you provide for your articles. I will bookmark your weblog
and take a look at again right here regularly.

I am somewhat sure I will be informed many new stuff proper right here!
Good luck for the following!

Here is my website: big m casino slot machines: https://milkprine2019.blog.fc2.com/blog-entry-24.html
Idézet
#1128 Elba 2019-09-25 15:12
You are so awesome! I do not believe I've read through somthing
like this before. So great to find another person with unique thoughts on this subject.
Seriously.. thans for starting this up. This website iis
one thing that is needed on the web, someone with sone originality!



My page; buy cheapest youtube views: https://buyoutubeviews.org,https://buyyoutubeviews.cheap,https://buyyoutubeviews.site
Idézet
#1127 Clay 2019-09-25 07:49
But what you could do is include links to direct readers onto your
published SEO articles live on the internet.
This technique should be applied when reaching content to one's website.


Feel free to surf to my web page: m.2.
pci express slot: http://@ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://scr888.group/live-casino-games/2482-lpe88-lucky-palace-casino
Idézet
#1126 Jenny 2019-09-25 03:13
Book by September 23 for travel from December 15, 2011 through
April 30, 2012. Set up an account on a "cloud" site and upload
scans of important documentation that you require on holiday.



my page: slot online mobile malaysia: http://geovision.kz/bitrix/redirect.php?event1=&event2=&event3=&goto=http://scr888slot.online/index.php/other-games/ace333
Idézet
#1125 August 2019-09-24 21:57
This is because individuals don't want to see lengthy
pge content. Another powerful method that drives
traffic too the Internet buwiness website is using links.
Now write a title for each topic and sub-topic.


My blog post - casino
slot machines wholesale: http://www.Ruriruri.net/2005/houhu/g_book.cgi//a/g_book.cgi%2Ccakrawalasehat.blogspot.com/japan/g_book.cgi
Idézet
#1124 Bev 2019-09-24 02:15
There is more than 1 way of using a jump rope as type of exercise.
If a lott fewer like information and facts about Benefujl healthy
weight ddog food, check the Purina web sites.

Visit my website oceans kingdom: http://dewberrydimensions.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=win88.today%2Fdownload-joker123%2F
Idézet
#1123 Trudy 2019-09-23 23:32
Great blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?

A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog stand
out. Please let me know where you got your design. Thanks

Here is my web blog: pussy888 casino: https://sky777.fun/en/download-now/488-download-pussy888-android-and-ios
Idézet
#1122 Jolene 2019-09-23 17:14
Hi Dear, are you really visiting this web site regularly, if so
then you will absolutely take nice know-how.



Here is my page; kalkulator wynagrodzeń: http://iyc2014.org/hzuei
Idézet
#1121 Bert 2019-09-22 10:50
American League Cy Young Award - Jon Lester, Boston Red Sox.
The 84th edition for this Major League Baseball All-Star
Game is in the books. God of War was pickup trucks best game that became available that manufacturing year.


My web page ... mobile slot car hire sydney: http://play-Poker-game.com/casino/common-sense-tips-in-keeping-consistent-wins-at-any-online-casino/
Idézet
#1120 Tommy 2019-09-22 05:40
Google depends upon a fairly democratic system by featuring a vast link structure to find a page's value.
Strategic Marketing and advertising has various forms.
Perform not have any benefit from doing this process.



Here is my web site 918kiss scanner hack: http://cgi.www5e.biglobe.ne.jp/~nekomani/replybbs2/replybbs.cgi/replybbs.cgi?start=0
Idézet
#1119 Bonnie 2019-09-21 21:14
Good day! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be okay.
I'm absolutely enjoying your blog and look forward to new
updates.

my site 3200 zł brutto: http://iyc2014.org/5tobw
Idézet
#1118 Arnette 2019-09-21 06:53
As in other varieties of activity, you learn by
actuually using. One might have eother a minimal self
esteem or high self esteem. Good knowledge can prevent yyou from making a
bigg big mistake.

Feel free too visit my blog post - scr888 uptodown: http:///info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2F918kiss.poker%2Fdownloads%3Escr888+download%3C%2Fa%3E
Idézet
#1117 Gail 2019-09-20 19:34
Amazing blog! Is your theme custom made or didd yyou lpe88 download android: https://918.network/downloads/84-lpe88 it from somewhere?

A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog shine.
Please let me know where you got your theme. Thank you
Idézet
#1116 Bess 2019-09-20 13:24
You need to lolok great, complement the bride and hellp her on tthe most anxious
moent from the life. It is very to maintain customer's trust when you create
a display.

Also visit myy website :: joker123 co: http://mu2.Nayana.kr/mysql/ver.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2F918kiss.poker%2Fdownloads%3Ejoker123+download%3C%2Fa%3E
Idézet
#1115 Reinaldo 2019-09-20 03:23
I have been surfing online more than 3 hours today, yet
I never found any interesting article like yours. It is
pretty worth enough for me. In my opinion, if all site owners and bloggers made good content as you did, the net will
be a lot more useful than ever before.

Feel free to visit my web site; kalkulator brutto-netto: http://pluznica.info/pl/642_materialy_partnera/508_.html
Idézet
#1114 Israel 2019-09-19 16:42
Hello, I would like to subscribe for this blog to take
latest updates, therefre where ccan i do it please help out.



Here is my website: aristocrat casino
slot games: http://ns.km1003.keymachine.de/php.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2FLoudilorenzo.info%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3D918.network%252Fdownloads%252F87-3win8%3Eare+casino+slot+machines+fixed%3C%2Fa%3E
Idézet
#1113 Paulette 2019-09-18 09:18
We don't always express appreciation for men and women pushing us to make those develops.
Encourage your teen to be truthful because dishonesty
will likely lead to failure. This reduces your
anxiety to a brilliant extent.

Also visit my webpage; gta v online casino update: http://cabininthenorth.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918.credit%2Fcasino-games%2Frollex-11
Idézet
#1112 Alma 2019-09-18 02:10
Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and sources back to your
website? My blog site is in the very same area of interest as yours and my users would truly benefit from some of the information you present here.
Please let me know if this okay with you. Thanks!

my webpage kalkulator brutto-netto: http://iyc2014.org/we2m5
Idézet
#1111 Dominique 2019-09-17 15:17
Have you ever thought about including a little bit more than just your articles?

I mean, what you say is fundamental and all. Nevertheless just imagine
if you added some great images or videos to give your posts more, "pop"!
Your content is excellent but with images and clips, this website could definitely be one of the most beneficial in its field.

Excellent blog!

Here is my web site kalkulator wynagrodzeń: http://iyc2014.org/c2pmw
Idézet
#1110 Klaudia 2019-09-17 15:02
This site truly has all the info I wanted about this subject and
didn't know who to ask.

Here is my blog post :: kalkulator wynagrodzeń: http://iyc2014.org/y17qo
Idézet
#1109 MikoSise 2019-09-17 04:53
We are all eating around 73,000 tiny bits of plastic every year through our food and drink, according to a new study. These are inadvertently entering our mouths
Scalp psoriasis in children: http://psoriasisinchildren.ml/art/scalp-psoriasis-in-children12/
Idézet
#1108 Harold 2019-09-17 00:33
Appreciate this post. Let me try it out.

Also visit my homepage; scr888 jammer apk: https://tinygu.de/?url=http://www.Fiorano.com/opensource/forum/discussion/26889/what-is-scr888?new=1
Idézet
#1107 Mireya 2019-09-17 00:15
I'm truly enjoying the design and layout of your blog.
It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable
for me to come here and visit more often. Did you hire out a developer to create your theme?

Outstanding work!

Here is my web site :: kalkulator brutto-netto: http://iyc2014.org/cynbu
Idézet
#1106 Latesha 2019-09-16 19:05
Keep this going please, great job!

Look into my blog post ... 2400 zł
brutto: https://portalplock.pl/pl/1005_sponsorowane/18019_jak_budowac_wizerunek_profesjonalisty.html
Idézet
#1105 Owen 2019-09-16 18:11
Hi there, this weekend is good in favor of me, as this occasion i am reading
this wonderful educational paragraph here at my house.

Stop by my web site - kalkulator
wynagrodzeń: http://iyc2014.org/8y58d
Idézet
#1104 Christi 2019-09-16 15:48
Just remember that poker is a personal game designed to
push all your other worriews to the limit. You will have with multiplpe hands in this game.

Do noot be over frustrated should you lose.

Heere is myy web blog - casino slot machines manufacturers: http://aadhaya.in/__media__/js/netsoltrademark.php?d=ace333.gdn%2Findex.php%2Fdownload%2F19-play8oy
Idézet
#1103 Francine 2019-09-15 16:49
When good opinion are formed they always recommend the particular their closed relatives as well as
friends. Lasting memories you do have your friends nearby for any good opinion and encouragement.


Have a look at my site; download
casino pc games: http://www.roetti.de/Oststammtisch-Forum/Forum/go.php?url=http://918.credit/casino-games/live-22
Idézet
#1102 Bebe 2019-09-14 10:15
All successful taders have a solid plan by which to run their marketplace.
Kids do not distinguish themselves in a superioor or bad manner.
Do not use negative words quit blogging . . hurt
folks.

Here is myy page 918kiss
online game: http://arcadia-consolidated.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=www.g7casino.com%2Fpaulson-poker-chips-testimonial%2F
Idézet
#1101 Bernadette 2019-09-14 01:23
Attractive sextion of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed accopunt your blog
posts. Anyway I'll be subscribing to your feeds and even I achievemnt you access consistently quickly.


Also visit my blog: mobile slot code: https://rjpredir.com/livecasinoevents924512
Idézet
#1100 Keith 2019-09-11 21:47
He found a contact to Ian and vowed to discover the actual.
When the plane landed in Reno at 10:15 p.m. the crew waited patiently for lots
more instructions from Cooper. Just a word of warning about packing too many snacks.



My blog live casino anne arundel md: http:///info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2Fscr888slot.online%2Findex.php%2Fother-games%2Face333%3Eace333+apk+download%3C%2Fa%3E
Idézet
#1099 Jame 2019-09-10 07:12
I think other website proprietors should take this web site as an model, very clean and superb
user genial design.

Also visit my webpage :: Atrisse Review: https://sisligenchatun.com/author/lucilleaddy/
Idézet

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Betting site http://cbetting.co.uk more info for Paddy Power Offers