HA 6 GG - Hungarian

amateur radio station

Naptár

Előző hónap Június 2019 Következő hónap
H K Sz Cs P Szo V
week 22 1 2
week 23 3 4 5 6 7 8 9
week 24 10 11 12 13 14 15 16
week 25 17 18 19 20 21 22 23
week 26 24 25 26 27 28 29 30

Rádióamatőrök vészhelyzet esetén

A vészhelyzeti kommunikáció az egyik kedvencem... itt egy remek tanulmány HA6IGM-től.

A rádióamatőr szolgálat tevékenysége a rövidhullámú sávokban
Szűcs György Csaba (HA6IGM) rádióamatőr, a Rádióamatőr Készenléti Szolgálat tagja

Vészhelyzetek, természeti csapások bekövetkezésekor a kormányzati szervek megsérült, megsemmisült és a túlterhelt szolgáltatói rendszerek pótlása rádióamatőr eszközökkel ezt tekintik a rádióamatőrök a legértékesebb tevékenységüknek. Katasztrófák, rendkívüli események közvetlen bekövetkezése utáni kritikus időszakban, fontos a távközlés megléte.

Képzés

Az amatőr rádiózás életfilozófiája az önképzés, kísérletezés, rádióhullámok terjedésének tanulmányozása, szakmai ismeretek, elméleti, gyakorlati tudás folyamatos gyarapítása. Rádióamatőr összeköttetések létesítése, minél nagyobb távolságok áthidalása, minél kisebb adóteljesítmény mellett. Lényeges küldetés az utánpótlás-nevelés, az ismeretek átadása a felnövekvő generációk számára.

Rádióhullám terjedés a rövidhullámú sávokban

A rádióhullámok terjedése történhet:
- Közvetlen úton (optikai jelleg)
- Felületi hullámokkal (követi a Föld görbületét)
- Térhullámok segítségével

A közvetlen úton történő hullámterjedést az ultrarövid hullámú sávokban (URH) lehet alkalmazni, optikai jellegű, optikai rálátást igényel a két állomás antennája között, ezért nagyon erős befolyásoló tényezőt jelentenek a tereptárgyak. Felületi hullámú terjedés a hosszú, és középhullámú sávban hatásos, felületi hullámú terjedésnél a jel követi a Föld görbületét, az áthidalt távolság függ az adó teljesítményétől, valamint a hullámhossztól. A frekvencia növelése, és az áthidalt távolság között fordított arányosság van. Rövidhullámú (RH) sávokban a felületi hullámú terjedés szerepe minimális. Rövidhullámú sávokban a térhullámú terjedésnek van domináns szerepe. Földünket 80-300km magasságban egy ionizált réteg, az ionoszféra veszi körül. Az ionoszféra visszaverő felületként viselkedik, ("tükör") visszaveri, reflektálja az elektromágneses hullámokat. Az URH-sávra már nem gyakorol ilyen hatást. A rövidhullámú frekvenciatartományában az ionoszféra "F" -rétege veri vissza, mint egy "természetes átjátszó" az elektromágneses hullámokat. A rövidhullámú frekvenciatartomány 1,8-30 MHz között található, hullámhosszban kifejezve 160-10m. Az ionoszféra állapotát, ennek következtében a terjedést befolyásolja a Napfolt-tevékenység (napfolt-szám), évszak, napszak. Az ionoszféráról visszavert jelekkel lehet országon belüli, európai, de akár interkontinentális (Föld túlsó oldala is) rádiókapcsolatot is létesíteni. A jel visszaverődési szöge függ az üzemi frekvenciától, és az alkalmazott antenna iránykarakterisztikájától. Távoli állomások eléréséhez lapos "kilövési" szögű antenna, közeli állomásokhoz pedig a függőlegeshez közeli "kilövési" szögű NVIS-antenna produkálja a legjobb eredményt.

Az NVIS (Near vertical incidence skywave) terjedési mód használata az országon belüli, veszélyhelyzeti híradásnál jelentős.
A 60m-es sáv (5 MHz) USA-ban, és Angliában van engedélyezve, pedig hazánkban is indokolt lenne, mert nappali órákban legjobban használható a veszélyhelyzeti hírközlésre. 1,8-7 MHz közötti sávok éjszaka, a 14-30 MHz közötti sávok nappal alkalmasak összeköttetések létesítésére. A 7 MHz nappali időszakban európai rádiókapcsolatokra alkalmas, közeli állomások nem mindig érhetőek el, mert holtzónába kerülhetnek.
A holtzóna jelensége abban az esetben alakul ki, ha két állomás között a felületi hullámú terjedés már nem működik és a térhullámú terjedés még nem működik. Ilyen jelenség észlelhető úgy az alsó, és felső RH sávokon is.
Az IRIS-2011-es katasztrófavédelmi gyakorlat kommunikációs tesztjén is szembesültünk ezen jelenségekkel, de mivel a fülünk edzett a gyenge jelek vételére, sikeresen végrehajtottuk a műveletet, pedig a 3,5 / 7 MHz helyett a igen-igen jó szolgálatot tett volna az 5 MHz.


Terjedési előrejelzés - http://www.ha5mrc.hu/hirek/nvis.html

Miért előnyös az 5 MHz ?

Nappali időszakban az 5 MHz-en nem alakul ki holtzóna, ezen tény mellett az ionoszféra "D"-rétege nem csillapítja az 5 MHz-en kisugárzott jelet. Ennek következtében az 5 MHz napközben kiválóan alkalmas a hazai rádió összeköttetésekre. Azonban hazánkban az 5 MHz nem engedélyezett rádióamatőrök számára. 2004. december - 2005. január között adódott lehetőségünk 5 MHz-en hullámterjedési kisérletet végrehajtani. Dr. Gschwindt András (HA5WH) adjunktus úr, a BME Mikrohullámú Tanszék vezetője, BME Rádióamatőr Klub elnöke csoportos rádióengedélyt kért a hírközlési hatóságtól. A hatóság meg is adta a csoportos rádióengedélyt és lelkesen kísérleteztünk, távíró, távbeszélő, és digitális üzemmódokban is. Kettő darab 3 KHz sávszélességű csatornára: 5212 és 5318 KHz-re kaptuk
az engedélyt. Várakozásunknak megfelelően kedvező véleményünk alakult ki az 5 MHz-ről. Az egész ország területéről dolgozó kis teljesítményű állomásokat is jól vettem. Pl a tőlem 120 km-ről lévő kiváló másik állomást kiváló hangerővel hallottam, még akkor is, amikor az adóteljesítményt 0,5 W -ra csökkentette. Az USA-ban több évtizede engedélyezett az 5 MHz rádióamatőrök számára, vészhelyzeti hírközlési célokra. Annak ellenére, hogy az USA, szinte egy egész kontinens jelentős részére kiterjed, teljesen indokolt az 5 MHz használata, hiszen a természeti csapások elhárításánál legtöbb esetben kis távolságok áthidalásához kell rádió összeköttetést biztosítani. Hazánkban az 5 MHz még indokoltabb lenne, mint a hatalmas területű USA-ban.

A veszélyhelyzeti hírközlésnek éjszaka is működnie kell:

Hazai összeköttetésekre az éjszakai órákban az 1,8 és a 3,5 MHz-es amatőr sávok jöhetnek számításba. Éjszaka nincs "D"-réteg, ami csillapítja az 1,8, és 3,5 MHz-en kisugárzott jeleket. Alaposabban megvizsgálva, következőkkel szembesülünk: Éjszaka, 3,5 MHz-en, országon belül kialakulhat holtzóna. A 160 m-es amatőr sáv jöhet ekkor viszont csak számításba. Biztosítja a közelterjedést. Van gyenge láncszem? Igen, van! Például nincs hétvége (nemzetközi) rádióamatőr verseny nélkül. Ez alól az 1,8 MHz sem képez kivételt. Ezért indokolt más frekvencia engedélyezés folyamatát elindítani! A 2-2,5 MHz között valóban indokolt egy 3 KHz sávszélességű csatorna engedélyezése.

Rádióamatőr berendezések, alkalmazott üzemmódok

Az amatőr rádiózást kialakulása óta a konstruktőr munka jellemzi, adó, és vevőkészülékek, antennák tervezése, és építése. Gyári berendezések a XX. század második felében kezdtek elterjedni. Rádióamatőr tevékenységben legnagyobb sikerélményt a házilag épített adó-, és vevőkészülékkel, antennával létrehozott interkontinentális összeköttetés jelenti minél kisebb adóteljesítmény mellett. Sokunknak a véleménye, a gyári rádióamatőr-berendezések tömeges megjelenése a konstruktőri munka elsorvadását hozta, részben van valóságalapja, de szerencsére nem halt ki teljesen, és nem is fog. Szép számmal építenek a rádióamatőrök kiváló elektromos paraméterekkel rendelkező rádiókat, lényeges paraméterekben méltó versenytársai a gyári berendezéseknek.

Rádióamatőr berendezések között úgy a gyári, mint a házi építésű készülékek szinte kivétel nélkül (DC) 12V-os tápfeszültségről üzemelnek. A 12 V-os tápellátás lehetőséget biztosít a kitelepüléses rádiós műveletekhez. A gépjárművek 12 V-os akkumulátorai felhasználhatók kitelepüléseken, és veszélyhelyzeti kommunikációban is. Így a rádióberendezéseket működtető akkumulátorok mindaddig után tölthetők amíg a gépjármű üzemanyaggal rendelkezik.
Egyre népszerűbb rádióamatőr berkekben a gyalográdió-mozgalom, (SOTA) hegycsúcsok gyalogos megközelítése, majd rádió összeköttetésekkel a hegycsúcs aktiválása. Egy rádióamatőrnek határtalan a fantáziája. Üvegszálas horgászbotból készít antennatartó árbocot, amire rögzíti egy RH huzalantenna (lejtős-dipól, inverted-V) közepét, vagy éppen egy URH-ra egy függőleges antennát. De az antennahuzalt a 8 méteres pecabotba fűzve, vagy a bot külsejéhez szigetelő-szalagozva, már készen is van egy rövidhullámú függőleges antenna. Az akkumlátor(ok) töltése napelemekkel is megvalósítható. Természetből rádiózni, sátorból, egy igazi túlélő művelet. Ez egy tipikus példa a veszélyhelyzeti hírközlésre, amikor kitelepülve, terepről, alternatív áramforrással táplált rádió segítségével, átjátszó állomások használata nélkül, direkt rádiókapcsolattal történik a megsérült kormányzati kommunikációs rendszerek pótlása. Éppen a legkritikusabb időszakban, amikor a legnagyobb szükség van a információk továbbítására.

Az amatőr rádiózásban a korszerű digitális adásmódok mellett két klasszikus üzemmód töretlenül legnépszerűbb a távíró (Morse-jelek) adása kézzel, billentyűvel, vagy szükség esetén két vezeték végének összeérintésével. Morse-jelek vételére legmegbízhatóbb az emberi fül + agy összeállítás. Teljes értékű digitális üzemmód, hiszen a billentyű lenyomott állapotban 1-es, felengedett állapotban 0 logikai szintet jelent, az emberi tényező, emberi agy a "hangkártyás PC", az emberi fül pedig a "hangkártya mikrofonja". A Morse-jelrendszer univerzálisnak, sokoldalúnak tekinthető, mi rádióamatőrök a rádióval hozzuk kapcsolatba, más eszközökkel is lehet Morse-jelsorozatot továbbítani, lehet fényjelzés, vagy akár egy gépjármű kürtjével Morse-jeleket generálni.
A rádióamatőr gyakorlatban megvalósított távbeszélő üzemmódok közül az egy-oldalsávos, az SSB (Single Side Band) távbeszélő a legelterjedtebb. A hivatalos műsorszórásban használatos AM adásmódnak a továbbfejlesztett változata. Az AM energiapazarló üzemmód, dupla sávszélességet (6 KHz) foglal el az SSB-hez (3 KHz) képest, az információt csak az oldalsáv(ok) tartalmazzák, a hatásfok javítása érdekében indokolt a vivő, és az egyik oldalsáv elnyomása. A műsorszórásban viszont megmaradt az AM, mert felhasználói oldalon egyszerű vevőkészülékkel is vehető.

Mi rádióamatőrök is a XXI. században élünk, ezért a számítógép a barátunk. A digitális technika természetes fogalom a mindennapi életben, így az amatőr rádiózásban is azonos létjogosultsága van, mint a hagyományos üzemmódoknak. Napjainkban a rádió adó-vevő összekapcsolása a számítógéppel teljesen természetes dolognak számít. A gyárikészülékek is egy több digitális elemet használnak. Gyakori gondolatunk: "Olyan számítógép, amivel rádiózni is lehet...." Nagyon találó, a valóságot tükrözi.
Rádióamatőr berendezés PC-vel (hangkártyával, RS232 / USB-vel) történő összekötése lehető teszi begépelt szöveg, képek, digitalizált beszéd átvitelét. Kiemelném a keskeny sávú géptávíró üzemmódot, a BPSK31-et. Sávszélessége mindössze 31 Hz, ebben a kis sávszélességbe összpontosul az adóteljesítmény. Ennek köszönhetően minimális adóteljesítménnyel (5-10 Watt) lehet összeköttetést létesíteni, vevőkészülékben pedig a keskeny sávú szűrővel ki lehet emelni a gyenge állomást a zajból, javítani lehet a jel/zaj viszonyt. Ezen üzemmódok adás oldali jelgenerálása számítógéppel történik, és a dekódolása is csak számítógéppel valósítható meg.


Kovács Gyula (HA6QR) konstruktőri versenyt nyert a képen látható DDS-PLL VFO-s 9 sávos RH házi építésű rádiójával. Gyári berendezések méltó versenytársa.


Irány az erdő... Rádiótesztelés kitelepüléses műveletben


Rádióamatőr összeköttetések gépjárműből, mozgó állomások

A gépjárművel rendelkező rádióamatőrök jelentős része igyekszik megvalósítani a gépjárműbe telepített rádióállomást. a járműre telepített mobilantennákkal, úgy RH, mint URH-sávbn történő rádiókapcsolatok megvalósítása céljából. Mozgó, gépjárműre telepített antennák mérete véges, korlátokat szab. Az antennák egy illesztőegységen keresztül vannak a rádióval összekötve. Rádióamatőr készülékek is az adás-vétel technikában elterjedt 50 Ohmos kimenettel rendelkeznek, 50 Ohmos impedanciájú lezárást igényelnek, ha az antenna jelentős eltérést produkál, illesztőegységet kell alkalmazni. Itt említeném meg Hegyi Loránd (HA8DH) amatőr társat, a Rádiós Készenléti Szolgálat koordinátorát, aki magas technikai színvonalú mozgó állomást alakított ki a veszélyhelyzeti hírközlésre, állomását kiegészítette külön eszközökkel, többek között kitelepülő árboc / antenna összeállítással, utóbbi technikával, álló helyzetben, egy pozícióba települve, még hatékonyabban tudja végrehajtani a műveletet.

Fix telephelyű rádióamatőr állomások

A hírközlési hatóság által kiadott rádióamatőr adóengedélyek alapértelmezésben fix telephelyre, a legtöbbször a lakóhelyre vannak kiadva. Fix telephelyről az alaphívójelet kiegészítés nélkül kell adni, de kitelepült, mozgó állomások esetén a hívójel után kell adni kitelepült állomás esetén a /P -t, gépkocsival mozgó állomásnak a /M, vizi járműről a /MM-et, légi járműről pedig a /AM-et kell adni a hívójel után. Fix telephelyű állomásoknak kétségtelenül megvan az előnyük, nagyobb adóteljesítményt, és nagyobb nyereségű antennákat feltételezve. Ezen tényezőknek szintén nagy jelentősége van a vészhelyzeti hírközlésben, feltételezve, hogy a rádióamatőr fix állomása működőképes állapotban marad. A technikai túlélő képességet javítja a kitelepülésre felkészült rádióamatőr.

Ausztrál rádióamatőr NVIS-antenája


IRIS-2011 katasztrófavédelmi gyakorlat gyöngyösi állomása Vak Bottyán Rádióklub

Többször is bizonyítottak már a rádióamatőrök a vészhelyzeti hírközlésben

Földünkön egyre gyakrabban fordulnak elő katasztrófák, természeti csapások, egyéb rendkívüli események. Vészhelyzetek elhárításának nélkülözhetetlen művelete a távközlés, különösen, ha a kormányzati szervek rendszere, sérül, megsemmisül. Az Amerikai Egyesült Államokban már 1930-ban létrehoztak vészhelyzeti hírközlési szolgálatot a rádióamatőrök. Ez szép, hazafias küldetés szinte minden ország rádióamatőreire jellemző. Németországban minden tartománynak van rádióamatőr vészhelyzeti hírközlési koordinátora. Utóbbi időszakban oroszországi, és lengyelországi kormányzati szervek, és rádióamatőrök közötti együttműködésről lehetett értesülni.

1989. decemberében a romániai forradalom idején példát mutattak a magyar rádióamatőrök önzetlen segítségből. A segélyszállítmányok irányításában derekasan kivették részüket a rádióamatőrök. A műveletirányító állomás feladatát a Budapest Hármashatár-hegyen üzemelő BKV Rádióklub HA5KDQ / HG5A állomása látta el. 4 darab RH, és 8 darab URH állomás irányította a hírhálót, 4 irányba. A Gyöngyösi Városi Rádióklub (HA6KVD) a Mátrába kitelepülve vett részt a műveletben. Siófoki Női Rádióklub (HA3XYL) gyógyszerszállítmány szervezésében vette ki részét. Példás összefogás.

2004. április végén hatalmas felhőszakadás zúdult Mátrakeresztesre. Mindent letarolt, ami az útjába került. Nem kímélte a vezetékes, és a vezeték nélküli távközlési eszközöket sem. Egyetlen egy összekötő kapocs tartotta a kapcsolatot Mátrakeresztes, és a külvilág között, a
Galyatetőn, üzemelő rádióamatőr átjátszó. Rádióamatőrök tartották a közvetlen kapcsolatot a helyszínen a műveletet végrehajtó csapattal.

A nagyvilágban számtalanszor bizonyítottak már a rádióamatőrök. USA-ban, Japánban gyakran ismétlődnek természeti csapások. Rádióamatőrökre mindig lehet számítani a kritikus helyzetekben. Rádióamatőrök látták el a vészhelyzeti kommunikációs műveletet, Sri Lanka-n, Thaiföldön, Szlovéniában, (Ónos eső okozta károk felszámolása) Törökországban, s még több körzetben is.

Záró gondolatok

A rádióamatőr-társadalom műszaki területen, híradástechnikában, távközlésben jártas közösség. Mint a legtöbb ember, akinek a társadalommal megegyezik az értékrendje, a rádióamatőr is hazafias értékrendet vall, nemzetbiztonsági érdeket képvisel, legjobb tudása szakmai felkészültségének megfelelően igyekszik biztonságosabbá tenni, úgy szűkebb, mint tágabb környezetét, a hazáját szolgálja.

Felhasznált forrás: BME Rádióklub terjedési előrejelzési grafikonja (www.ha5mrc.hu)

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Boldog, 2014. december 15.

Szűcs György Csaba (HA6IGM), rádióamatőr, MRASZ-RKSZ tag

Hozzászólások   

#847 Jesse 2019-06-18 21:39
The nice thing about it in her case was I knew the
authorized. Put your best foot forward when writing your first couple of sentences
or introduction. Then, convert these keywords to article features.



Take a look at my blog ... online casino
singapore: http://armorfloorepoxy.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=scr888.group%2Fother-games-download%2F2495-download-rollex11
Idézet
#846 Marie 2019-06-18 14:13
A majority of the peopl experience fear when they have too speak inn front of a group or number of people.
When it comes to attrascting customers, there is nothing better than display stands.


Feel free to surf to my website :: online casino malaysia: https://cuci.today/
Idézet
#845 Dorthy 2019-06-18 14:08
Asking questions are really nice thing if you are not understanding anything fully, except this post gives fastidious
understanding even.

Review my site; joker123 casino: http://News.Ezyget.com/878-joker123/profile
Idézet
#844 Doreen 2019-06-18 01:36
Perfect choose anyone bbut ought to look good on digital camera.
Make ure you arre providing outstanding, quality content and
more than simply fluff or filler press releases. You can therefore possess a
Video cast.

Feeel free to visit mmy homepage; fifa mobile cheap
roulette players: http://personalize.vertic.com/terms?return=http%3A%2F%2FWin88.today%2Fdownload-mega888-android-ios%2F
Idézet
#843 Lila 2019-06-17 19:22
In order to generate profits with a blog you need to find an issue you enjoy first.
Here people will visit your website and can provide comments for them.
Kim enrolled with Associated Content in March
of 2007.

Here is my blog post - live poker liverpool: http://alhurrairaq.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=www.automaniabrandon.com%2FLinkOut%2F%3Fgoto%3Dhttp%3A%2F%2Fwww.ezyget.com%2Findex.html
Idézet
#842 Bridgette 2019-06-17 12:59
You have safe browsing, crash control, application shortcuts.
and simpler downloads to mention a few more. He became a "rock star", during
the Arias trial, much to yokur dismay belonging to the defense help.


Also visit my webpage :: mega millions jackpot casino: http://www.term-worth.biz/__media__/js/netsoltrademark.php?d=win88.today%2Fmega888%2F
Idézet
#841 Dwain 2019-06-16 15:48
But for some people, this them to control thir gambling lives.
That is to state thazt one can save a lot of money and time.
Also, there are players gamble to relieve the stress they experience.



Here is my web page m&s
tube slotting fabrication: http://www.casino-online-24jp.com/blackjack-the-video-game-policy/
Idézet
#840 Becky 2019-06-16 14:03
Advertising keep on producing good content,
they will love to stop by and once more. On the other hand, when writing articles, it's always good
keep a clean page at reach.

Feel free to surf to my web-site: mega
casino: http://www.ezyget.com/index.html
Idézet
#839 Halina 2019-06-16 10:52
Search engine optimization is unique for everyone. Google will display
ads relevant on the content on the website. A great deal more put out good content, people will start to notice yourself.


my web blog - rollex11: https://918kiss.bid/downloads/218-download-rollex11
Idézet
#838 Dario 2019-06-16 05:17
Asking questions are actyally ppeasant thing if you are
not understanding anything totally, however this piece
of wriing gives nice understanding even.

My weblog Joey: http://ausis.edu.au
Idézet
#837 Elsa 2019-06-14 20:36
If you want to are able to win at slots, please read on. Your strategies should include keeping an all-time of
the amount you beat. Some with the newer machines have bonuses attached within.

Here is my blog ... mobile slot no deposit: http://mjump.vip2ch.com/HTTP://www.dmylphx.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=winslot.club%2Fother-games%2Face333%2F38-ace333
Idézet
#836 Blake 2019-06-14 15:27
A picture of you and your daughter when she was just a little
girl could illustrate a memory. Anybody can stand up in front of onlookers and get a speech.
How important is talking with your career?

Here is my blog - mega888 kiosk
agent: http:///weather/checkserver.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Fdorinfo.ru%2Fbitrix%2Fredirect.php%3Fevent1%3D%26event2%3D%26event3%3D%26goto%3Dhttp%3A%2F%2Fscr888.group%2Fother-games-download%2F2498-download-mega888%3Emobile+phone+slot+antenna%3C%2Fa%3E
Idézet
#835 Minda 2019-06-14 10:02
All it neds is, an eye fixed for detail, and your interrest in maintaining a proper
public image for yourself. Many pople get a boost of confidence from it.
That is to say, what you expected to happen, happened.

Feel free to visit my weblog ... 3win8 download: http://win88.club/
Idézet
#834 Young 2019-06-14 00:01
Ty Bentli would become the morning man at 92.3 Now. The return of Joyner
gives New York two syndicated morning confirms.

Zane: Our music is actually a different capsuyle than Spider-Man.

My homepage: 918kiss best company: http://www.sourcingmall.com/casino/an-understanding-into-scr888-gambling-establishment-online/
Idézet
#833 Shavonne 2019-06-13 20:43
Before you borrow, make sure of the requirements
of a state. Avoid to be attracted coming from the colourful websites and advertisements of the casinos web based.
Secret Santa Giveaways at Ladbrokes Net casino.

Feel free to visit my weblog :: lpe88 download android: http://lpe88.life/index.php/other-games/2-uncategorised/15-lpe88
Idézet
#832 Gordon 2019-06-13 13:43
Permit me to share my irritation around, though it's not much
within a blessing! And these won't tell the story once or
twice either. She or he will feel supported and about him/herself.


My page ... slot mobile itel: http://danapointvisitorsbureau.org/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918.credit%2Fdownloads%2F83-download-mega888-for-android-and-ios
Idézet
#831 Maggie 2019-06-13 07:55
The themes from Footloose, Rocky, and Flash Dace are all perfect if your cardio going.
Smith is near returning to ESPN 1050 (WEPN AM).
These aren't thhe only bars in thi post for the long haul.


my web page 918kiss best company: http://secpath.com/casino/casino-website-online-betting-way-to-play-scr888-online/
Idézet
#830 Cora 2019-06-13 07:01
Software developers also attached this theme into slot games.
All possess to think are we know a great buy many of us saw it.
It primarily based on the tales of Zorro and Zorro the Unmasked.


Feel free to visit my web site: ???

????? open sky 777 hd: http://www.technofirma.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=elalo.com%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3Dwinslot.club%2Fdownload%2F47-sky777
Idézet
#829 Wilda 2019-06-12 13:58
And so it is online casino legal in canada: http://rescuethedream.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=squareblogs.net%2Fmitchellhorton56%2Fthe-best-poker-hands-101-a-basic-guide-to-hands today when we're driving to town. You need to create
an affordable and repair the budget as needed throughout initially
process. Have you wear a hat and did it help or hinder
you'll?
Idézet
#828 Taylah 2019-06-11 22:02
A poster is method of info about the subject
ways to sell your products, launch promotions and better.
Truly live22 promotion is such a load of work but and able to balance
everything.

Review my website - dyon live 22 kaufen: http://fishland.wsd.jp/prod..?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Flpe88.life%2Findex.php%2Fother-games%2Flive22%3Elive22+apk%3C%2Fa%3E
Idézet
#827 Quinton 2019-06-11 19:45
Even well knownn phhone banks just will not have ass many phoness as they
quite used and. But what about places where cells do not signal?Some of it is mixed wiith pork, beef, and even poultry.



Here iis myy web blog :: sky777 casino: https://scr888.group/other-games-download/2493-download-sky777
Idézet
#826 Kate 2019-06-11 13:33
These levels can be all the way to 60% far more Japan. You can add fish for your personal diet 2-3 times full week to assist you drop unwanted pounds.
It's important to provide decreased of worth to ones goal market.


Here is my web page; online casino quezon city: http://www.gamener.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=scr888.group%2Flive-casino-games%2F2487-rollex11
Idézet
#825 Mildred 2019-06-10 16:30
Possess a subscriber channel that is appropriately tagged and stay busy.
If you have internet access a regarding these applications will be
for sale online.You get instant traffic from Google within early montjs of blogging.



Here is my page ... joker 123: http://918.credit/downloads/81-joker123
Idézet
#824 Alphonse 2019-06-09 20:58
Companies - big and small, professionals and people are all in might.
After you post articles and updates on your website, notify the search
by a new service like Ping-O-Matic.

Feel free to surf to my blog post ... download
casino x: http://Isef.net/__media__/js/netsoltrademark.php?d=radio-service.ru%2Fbitrix%2Fredirect.php%3Fevent1%3D%26event2%3D%26event3%3D%26goto%3Dhttp%3A%2F%2F918.credit%2Fcasino-games%2Flive-22
Idézet
#823 Sherrill 2019-06-09 09:26
What's up, its nice paragraph about media print, we all know media is a
wonderful source of information.

My blog: live poker birmingham: http://www.bjlmsw.com/home.php?mod=space&uid=82562&do=profile&from=space
Idézet
#822 Guillermo 2019-06-08 15:30
No download is needed to play the games anytime, anywhere. Once an eligible deposit may be made a spare bonus are going to credited to
accounts. About per month ago I began entering shows.scs

My page :: t mobile g1 sd card slot: http://mu2.Nayana.kr/mysql/ver.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Famericawireless.com%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3D918kiss.party%252Fdownloads%252F5139-download-mega888%3Emobile+slot+repair%3C%2Fa%3E
Idézet
#821 Verla 2019-06-08 02:51
After all, who will not liike too look good in front of their onlookers?
Just are they angry and disappointed with every other, they each demand yoou simply take corners.
Diid your behavior change during ypur relationship?

Also visit my blog - online casino
malaysia: https://cuci.today/
Idézet
#820 Leticia 2019-06-07 19:56
"Content could be the king" -this remarks is without question saying by
people. There are hundreds of ways to obtain traffic.
Crucial to eat frequently to know the whole write-up.



My homepage; 3win8
casino: https://918kiss.poker/downloads
Idézet
#819 Anderson 2019-06-07 14:21
There are various ways to generate blogging.
Everyone always best to use white as background for content-based
websites. These are friends who come your internet site.



Here is my webpage ... m.scr888 hack: https://aroundsuannan.ssru.ac.th/index.php?action=profile;u=2484
Idézet
#818 Regena 2019-06-06 23:53
Windows 7 allow in which create a formidable Windows 7 password to protect your data onn computer systems.

Once responsible for all panel select user financial accounts.

Recently I met many similar considerations.


Also visit my web-site :: scr888 yang lama: http://irongatemc.co.uk/2019/guidance-on-918kiss-online-casino-game-and-betting-tips.htm
Idézet
#817 Leia 2019-06-06 20:15
It is always advisable to use white as background for content-based websites.
The main element is to ddo proper niche research. Continue
to put up good contnt withi your blog.

Feel free to visit my web blog 918kiss kiosk apk download: http://Buyscales.biz/some-tips-and-hacks-would-helps-on-playing-918kiss/
Idézet
#816 Kam 2019-06-06 09:09
Ahaa, its fastidious dialogue concerning this paragraph att this place at this web site, I
have read all that, so now me also commenting here.

my web site - lpe88 lucky palace: http://vm-01.magneticgrid.com/info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Fwww.filmsalesltd.com%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3D918.network%252Fcasino-games%252F67-lpe88-lucky-palace-casino%3Esrm+m+tech+slot+booking%3C%2Fa%3E
Idézet
#815 Rosalind 2019-06-05 15:03
A good example of this particular sitre is Amazon. Creative artists have many styles we all
are always trying new stuff. Regarding negative way of life leads to depression.

my web site - joker123 apk download: https://win88.today/joker123/
Idézet
#814 Errol 2019-06-05 08:56
The secret to success is support people at your site for as long as
they possibly can. We require to focus on all areas, we can't ignore any one single .
Request tiny artificial flowers to use in your show
off.

Here is my website ... lucky palace casino login: http://mp3cafe.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=www.deliberarchia.org%2Fforum%2Findex.php%3Faction%3Dprofile%3Bu%3D418256
Idézet
#813 Neal 2019-06-05 02:36
I almost nevver write comments, but i ddid a few searching and wound up here Rádióamatőrök vészhelyzet
esetén. And I actually do have a couple of questions for you if it's allright.
Could it be just me or does it look like a few of the remarks appear like written by brain dead folks?
:-P And, if you are posting on additional social sites, I'd like tto folliw everything fresh you have to post.
Could you list of all of your social pages like your
Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?


My blog :: scr888 test id 2018: https://scr888.group
Idézet
#812 Dani 2019-06-05 02:09
As 2013 approaches, all of us wonder what's going to happen all of the new calendar year.
I thank you for taking the time to make. Add songs from albums purchased 10 years ago and never really pay attention to.


my webpage - scr888 minimum deposit rm5
2018: http://Stlartmuseum.org/__media__/js/netsoltrademark.php?d=scr888.men%2Findex.php%2Fdownload%2F15-918kiss-scr888
Idézet
#811 Rico 2019-06-04 13:41
When I initially commented I clicked the "Notify me when new comments are added" checkbox and now each time a comment is added I get three e-mails with the same comment.

Is there any way you can remove people from that service?
Thanks!

Look into my web page - slot machine club malaysia (Troy: https://www.ihantech.net/xampp/phpinfo.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Foriginalprime.com%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3DScr888.group%252Fgames%252F67-scr888-s-pay-dirt-slot-game%3Emobile+gpu+slot%3C%2Fa%3E)
Idézet
#810 Van 2019-06-03 06:21
Some people are awesome at writing blogs. Pick one of the most
appropriate subjects. Keep the posts are relevant and timely.

Advertising and marketing to use small sentences and easy language.



Look into my homepage; sky777 casino: https://918kiss.bid/games/sky-777
Idézet
#809 Romaine 2019-06-03 02:24
Thhe models come with a warranty and thus you donrrrt want to worry about spending funds later.
Slowing the speed of necessary exercise puts more stress oer
a muscles, forcing them to function harder.

Here is my blog post :: ocean king ijm: http://coleconsultinggroup.net/__media__/js/netsoltrademark.php?d=Win88.today%2Fdownload-joker123%2F
Idézet
#808 Rosella 2019-06-02 09:33
Be surde to purchase the highest quality that you have enough money.
Many parents enjoy watching the "Liberty kid's" videos for history.
Cosmetic dentists can be found almost anywhere.
It's all about having fun for any individual.

my web page :: online casino
echtgeld merkur: http://document7.Kcas.Co.kr/php_test.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Fnationalelectronicswarranty.biz%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3Dwin88.today%252Frollex11%252F%3Eonline+casino+x%3C%2Fa%3E
Idézet
#807 Erna 2019-06-02 07:39
It be far better just write it within a bullet or ljst form at 1st.
You ned to have somethhing in your day that wass good. This is
a great to help ttrack attain off your baby.

Here is my blog play8oy download android: https://scr888.group/other-games-download/2491-download-play8oy
Idézet
#806 Katja 2019-06-02 05:56
May my dream; that everyone know that ways for this Lord.
Use internet sites carefully by simply following all apparently rules.
Bring those characteristics to his attention is online casino legal in singapore: https://www.copyscape.com/view.php?o=83525&u=http%3a%2f%2f918.credit%2Fdownloads%2F90-download-rollex11&t=1399771248&s=http%3a%2f%2f5giay.vn&w=20 the
future.
Idézet
#805 John 2019-06-02 01:46
No, the dryness wasn't going to last 5 to 6 years, despite whqt you read in some newspaper.
Youth, ages 12-22, joined cliques like the Bloods, the Crips, nicely as Vice Lords.

Thhe story originated with Joseph C.

My site - 918kiss welcome bonus: http://B3.Zcubes.com/v.aspx?mid=924621
Idézet
#804 Kisha 2019-06-02 00:15
It doesn't matter if you're maintaining a hobby or website.
Well, you will prefer to promote that blog post in order to rnk for
whatever keyword for yyour niche. Purchwse text links and postys on others' blogs.


Also visit my homepage; joker123 apk download: https://scr888.group/other-games-download/2496-download-joker123
Idézet
#803 Alberto 2019-05-31 13:13
Really should site is of a superior enough standard,
good webmasters normally jump at chance. But the way to do the On page Optimisation to win? What exactly someone is looking to get.


Check out my web blog - scr888 jackpot cheat: http://bedandbreakfastcoupons.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=www.v8games.cn%2Fbbs%2Fhome.php%3Fmod%3Dspace%26uid%3D84690%26do%3Dprofile%26from%3Dspace
Idézet
#802 Christel 2019-05-31 05:27
Not just why you write good content, or how to publish they.
Following are a few very important tips on SEO
that is designed for you anytime. Titles are factor
places motors like google look for keywords.


Feel free to surf to my page d4 result: http://dermatologyassociation.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=autoden.com.ua%2Fbitrix%2Frk.php%3Fgoto%3Dhttp%3A%2F%2Fwww.ezyget.com%2F4d.html
Idézet
#801 Janell 2019-05-31 03:44
In fact, he tells me, he just couldn't go along without exercise.
Have you lost the fun, outgoing side that he first identified?
This helps to improve muscle tone that creates jowls.


My weblog: casino with live
roulette online: http://doyleasia.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=cuci.today
Idézet
#800 Suzette 2019-05-31 00:19
But learning find out the unknown is the envelope against which
all manifestation and creation pushes. Then he produced a cigarettte packet and asked her
to smoke. Communication is crucial tto understand additional.


Also viait my page :: sic bo jeu: http://www.google.com.gt/url?sa=t&rct=j&q=como+limpiar+una+bocina+de+celular&source=web&cd=7&ved=0CGwQFjAG&url=http%3A%2F%2F918Kiss.poker%2Fdownloads
Idézet
#799 Latonya 2019-05-30 18:26
Often it is simply your instinct that will move you ibto a better minmdset aand lift your brain. You use fortunately quality rraw material come up
with a perfect product. Your self-confidence will face attack many instances when.

My blog :: live22: http://alsa-or.biz/__media__/js/netsoltrademark.php?d=cuci.today
Idézet
#798 Sibyl 2019-05-30 14:14
Hello would you mind stating which blog platform you're using?
I'm going to start my own blog in the near future
but I'm having a tough time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution aand Drupal.
The reason I ask is because your design and style seems different
then most bloogs and I'm looking for something unique.
P.SMy apologies for getting off-topic but I had too ask!


Feel free to visit my blog :: sky777 apk: https://918.network/downloads/88-sky777
Idézet
#797 Hulda 2019-05-30 12:13
I uused to bee recommended this website through my cousin. I am not
positive whether this put up is written by means of him as nobody else realoize
shch designated approximately my difficulty.
You are wonderful! Thanks!

Here is my web blog lpe88 download android: https://918.network/casino-games/67-lpe88-lucky-palace-casino
Idézet
#796 Zita 2019-05-30 09:16
Definitely believe that that you stated.
Your favourite reason appeared to be on the web
the simplest factor to keep in mind of. I say to you, I definitely get annoyed
whilst folks consider concerns that they just do not recognize
about. You managed to hit the nail upon the highest and outlined out the whole thing without
having side-effects , other people could take a signal.

Will likely be back to get more. Thank you

my web page - live roulette high stakes: http://viskonsin.ru/links/?site=x61.ch%2Findex.php%3Furl%3Dhttp%3A%2F%2Fnews.ezyget.com%2F886-ntc33%2Fprofile
Idézet
#795 Iris 2019-05-30 07:11
I have learn several excellent stuff here.
Definitely worth bookmarking for revisiting. I surprise how
so mucch effort you set to make such a magnificent informative site.


My web-site :: jal sky suite 777 first class: http://goto.iamaws.com/skycasinonodepositbonuscode295624
Idézet
#794 Freya 2019-05-30 05:12
Aw, this wass aan incredibly good post. Spending some time and actual effort too generate a great article… but
what can I say… I hesitate a whole lot and don't seem to get nearly anything done.


my web-site; 3win8
download: https://918.network/downloads/87-3win8
Idézet
#793 Sebastian 2019-05-29 06:42
You are an SEO wiz, additionally your material
is keyword-rich. There is a lot of talk online about successful.
The above points are simply a few major ones, might make a 'super-hit' commentary.


Also visit my weblog :: 2280/m-key
slot: http://?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2Fscr888.group%2Fother-games-download%2F2499-download-lpe88%3Elpe88+download%3C%2Fa%3E
Idézet
#792 Emery 2019-05-28 18:56
Many pqrents enjoy watching the "Liberty kid's" videos for history.
There are a bunc several various things you execute outside.
However, keep inside your mind that not every policies are alike.


Also visit my blog: online casino kenya mpesa: http://www.rentalpower.biz/__media__/js/netsoltrademark.php?d=52liangsha.x56.zbwdj.com%2Fcomment%2Fhtml%2F%3F111979.html
Idézet
#791 Enriqueta 2019-05-28 15:37
We read with our mind and use our imagination to paint the setting of the
detective thriller we are reading. That is, extended as you follow that will.

Here's a wonderful quote that expresses splendor of numbers.


my web-site 918kiss new apk: http://opendoorworkshops.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918.credit%2Fcasino-games%2F918kiss-scr888
Idézet

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Betting site http://cbetting.co.uk more info for Paddy Power Offers