HA 6 GG - Hungarian

amateur radio station

Naptár

Előző hónap Augusztus 2019 Következő hónap
H K Sz Cs P Szo V
week 31 1 2 3 4
week 32 5 6 7 8 9 10 11
week 33 12 13 14 15 16 17 18
week 34 19 20 21 22 23 24 25
week 35 26 27 28 29 30 31

Rádióamatőrök vészhelyzet esetén

A vészhelyzeti kommunikáció az egyik kedvencem... itt egy remek tanulmány HA6IGM-től.

A rádióamatőr szolgálat tevékenysége a rövidhullámú sávokban
Szűcs György Csaba (HA6IGM) rádióamatőr, a Rádióamatőr Készenléti Szolgálat tagja

Vészhelyzetek, természeti csapások bekövetkezésekor a kormányzati szervek megsérült, megsemmisült és a túlterhelt szolgáltatói rendszerek pótlása rádióamatőr eszközökkel ezt tekintik a rádióamatőrök a legértékesebb tevékenységüknek. Katasztrófák, rendkívüli események közvetlen bekövetkezése utáni kritikus időszakban, fontos a távközlés megléte.

Képzés

Az amatőr rádiózás életfilozófiája az önképzés, kísérletezés, rádióhullámok terjedésének tanulmányozása, szakmai ismeretek, elméleti, gyakorlati tudás folyamatos gyarapítása. Rádióamatőr összeköttetések létesítése, minél nagyobb távolságok áthidalása, minél kisebb adóteljesítmény mellett. Lényeges küldetés az utánpótlás-nevelés, az ismeretek átadása a felnövekvő generációk számára.

Rádióhullám terjedés a rövidhullámú sávokban

A rádióhullámok terjedése történhet:
- Közvetlen úton (optikai jelleg)
- Felületi hullámokkal (követi a Föld görbületét)
- Térhullámok segítségével

A közvetlen úton történő hullámterjedést az ultrarövid hullámú sávokban (URH) lehet alkalmazni, optikai jellegű, optikai rálátást igényel a két állomás antennája között, ezért nagyon erős befolyásoló tényezőt jelentenek a tereptárgyak. Felületi hullámú terjedés a hosszú, és középhullámú sávban hatásos, felületi hullámú terjedésnél a jel követi a Föld görbületét, az áthidalt távolság függ az adó teljesítményétől, valamint a hullámhossztól. A frekvencia növelése, és az áthidalt távolság között fordított arányosság van. Rövidhullámú (RH) sávokban a felületi hullámú terjedés szerepe minimális. Rövidhullámú sávokban a térhullámú terjedésnek van domináns szerepe. Földünket 80-300km magasságban egy ionizált réteg, az ionoszféra veszi körül. Az ionoszféra visszaverő felületként viselkedik, ("tükör") visszaveri, reflektálja az elektromágneses hullámokat. Az URH-sávra már nem gyakorol ilyen hatást. A rövidhullámú frekvenciatartományában az ionoszféra "F" -rétege veri vissza, mint egy "természetes átjátszó" az elektromágneses hullámokat. A rövidhullámú frekvenciatartomány 1,8-30 MHz között található, hullámhosszban kifejezve 160-10m. Az ionoszféra állapotát, ennek következtében a terjedést befolyásolja a Napfolt-tevékenység (napfolt-szám), évszak, napszak. Az ionoszféráról visszavert jelekkel lehet országon belüli, európai, de akár interkontinentális (Föld túlsó oldala is) rádiókapcsolatot is létesíteni. A jel visszaverődési szöge függ az üzemi frekvenciától, és az alkalmazott antenna iránykarakterisztikájától. Távoli állomások eléréséhez lapos "kilövési" szögű antenna, közeli állomásokhoz pedig a függőlegeshez közeli "kilövési" szögű NVIS-antenna produkálja a legjobb eredményt.

Az NVIS (Near vertical incidence skywave) terjedési mód használata az országon belüli, veszélyhelyzeti híradásnál jelentős.
A 60m-es sáv (5 MHz) USA-ban, és Angliában van engedélyezve, pedig hazánkban is indokolt lenne, mert nappali órákban legjobban használható a veszélyhelyzeti hírközlésre. 1,8-7 MHz közötti sávok éjszaka, a 14-30 MHz közötti sávok nappal alkalmasak összeköttetések létesítésére. A 7 MHz nappali időszakban európai rádiókapcsolatokra alkalmas, közeli állomások nem mindig érhetőek el, mert holtzónába kerülhetnek.
A holtzóna jelensége abban az esetben alakul ki, ha két állomás között a felületi hullámú terjedés már nem működik és a térhullámú terjedés még nem működik. Ilyen jelenség észlelhető úgy az alsó, és felső RH sávokon is.
Az IRIS-2011-es katasztrófavédelmi gyakorlat kommunikációs tesztjén is szembesültünk ezen jelenségekkel, de mivel a fülünk edzett a gyenge jelek vételére, sikeresen végrehajtottuk a műveletet, pedig a 3,5 / 7 MHz helyett a igen-igen jó szolgálatot tett volna az 5 MHz.


Terjedési előrejelzés - http://www.ha5mrc.hu/hirek/nvis.html

Miért előnyös az 5 MHz ?

Nappali időszakban az 5 MHz-en nem alakul ki holtzóna, ezen tény mellett az ionoszféra "D"-rétege nem csillapítja az 5 MHz-en kisugárzott jelet. Ennek következtében az 5 MHz napközben kiválóan alkalmas a hazai rádió összeköttetésekre. Azonban hazánkban az 5 MHz nem engedélyezett rádióamatőrök számára. 2004. december - 2005. január között adódott lehetőségünk 5 MHz-en hullámterjedési kisérletet végrehajtani. Dr. Gschwindt András (HA5WH) adjunktus úr, a BME Mikrohullámú Tanszék vezetője, BME Rádióamatőr Klub elnöke csoportos rádióengedélyt kért a hírközlési hatóságtól. A hatóság meg is adta a csoportos rádióengedélyt és lelkesen kísérleteztünk, távíró, távbeszélő, és digitális üzemmódokban is. Kettő darab 3 KHz sávszélességű csatornára: 5212 és 5318 KHz-re kaptuk
az engedélyt. Várakozásunknak megfelelően kedvező véleményünk alakult ki az 5 MHz-ről. Az egész ország területéről dolgozó kis teljesítményű állomásokat is jól vettem. Pl a tőlem 120 km-ről lévő kiváló másik állomást kiváló hangerővel hallottam, még akkor is, amikor az adóteljesítményt 0,5 W -ra csökkentette. Az USA-ban több évtizede engedélyezett az 5 MHz rádióamatőrök számára, vészhelyzeti hírközlési célokra. Annak ellenére, hogy az USA, szinte egy egész kontinens jelentős részére kiterjed, teljesen indokolt az 5 MHz használata, hiszen a természeti csapások elhárításánál legtöbb esetben kis távolságok áthidalásához kell rádió összeköttetést biztosítani. Hazánkban az 5 MHz még indokoltabb lenne, mint a hatalmas területű USA-ban.

A veszélyhelyzeti hírközlésnek éjszaka is működnie kell:

Hazai összeköttetésekre az éjszakai órákban az 1,8 és a 3,5 MHz-es amatőr sávok jöhetnek számításba. Éjszaka nincs "D"-réteg, ami csillapítja az 1,8, és 3,5 MHz-en kisugárzott jeleket. Alaposabban megvizsgálva, következőkkel szembesülünk: Éjszaka, 3,5 MHz-en, országon belül kialakulhat holtzóna. A 160 m-es amatőr sáv jöhet ekkor viszont csak számításba. Biztosítja a közelterjedést. Van gyenge láncszem? Igen, van! Például nincs hétvége (nemzetközi) rádióamatőr verseny nélkül. Ez alól az 1,8 MHz sem képez kivételt. Ezért indokolt más frekvencia engedélyezés folyamatát elindítani! A 2-2,5 MHz között valóban indokolt egy 3 KHz sávszélességű csatorna engedélyezése.

Rádióamatőr berendezések, alkalmazott üzemmódok

Az amatőr rádiózást kialakulása óta a konstruktőr munka jellemzi, adó, és vevőkészülékek, antennák tervezése, és építése. Gyári berendezések a XX. század második felében kezdtek elterjedni. Rádióamatőr tevékenységben legnagyobb sikerélményt a házilag épített adó-, és vevőkészülékkel, antennával létrehozott interkontinentális összeköttetés jelenti minél kisebb adóteljesítmény mellett. Sokunknak a véleménye, a gyári rádióamatőr-berendezések tömeges megjelenése a konstruktőri munka elsorvadását hozta, részben van valóságalapja, de szerencsére nem halt ki teljesen, és nem is fog. Szép számmal építenek a rádióamatőrök kiváló elektromos paraméterekkel rendelkező rádiókat, lényeges paraméterekben méltó versenytársai a gyári berendezéseknek.

Rádióamatőr berendezések között úgy a gyári, mint a házi építésű készülékek szinte kivétel nélkül (DC) 12V-os tápfeszültségről üzemelnek. A 12 V-os tápellátás lehetőséget biztosít a kitelepüléses rádiós műveletekhez. A gépjárművek 12 V-os akkumulátorai felhasználhatók kitelepüléseken, és veszélyhelyzeti kommunikációban is. Így a rádióberendezéseket működtető akkumulátorok mindaddig után tölthetők amíg a gépjármű üzemanyaggal rendelkezik.
Egyre népszerűbb rádióamatőr berkekben a gyalográdió-mozgalom, (SOTA) hegycsúcsok gyalogos megközelítése, majd rádió összeköttetésekkel a hegycsúcs aktiválása. Egy rádióamatőrnek határtalan a fantáziája. Üvegszálas horgászbotból készít antennatartó árbocot, amire rögzíti egy RH huzalantenna (lejtős-dipól, inverted-V) közepét, vagy éppen egy URH-ra egy függőleges antennát. De az antennahuzalt a 8 méteres pecabotba fűzve, vagy a bot külsejéhez szigetelő-szalagozva, már készen is van egy rövidhullámú függőleges antenna. Az akkumlátor(ok) töltése napelemekkel is megvalósítható. Természetből rádiózni, sátorból, egy igazi túlélő művelet. Ez egy tipikus példa a veszélyhelyzeti hírközlésre, amikor kitelepülve, terepről, alternatív áramforrással táplált rádió segítségével, átjátszó állomások használata nélkül, direkt rádiókapcsolattal történik a megsérült kormányzati kommunikációs rendszerek pótlása. Éppen a legkritikusabb időszakban, amikor a legnagyobb szükség van a információk továbbítására.

Az amatőr rádiózásban a korszerű digitális adásmódok mellett két klasszikus üzemmód töretlenül legnépszerűbb a távíró (Morse-jelek) adása kézzel, billentyűvel, vagy szükség esetén két vezeték végének összeérintésével. Morse-jelek vételére legmegbízhatóbb az emberi fül + agy összeállítás. Teljes értékű digitális üzemmód, hiszen a billentyű lenyomott állapotban 1-es, felengedett állapotban 0 logikai szintet jelent, az emberi tényező, emberi agy a "hangkártyás PC", az emberi fül pedig a "hangkártya mikrofonja". A Morse-jelrendszer univerzálisnak, sokoldalúnak tekinthető, mi rádióamatőrök a rádióval hozzuk kapcsolatba, más eszközökkel is lehet Morse-jelsorozatot továbbítani, lehet fényjelzés, vagy akár egy gépjármű kürtjével Morse-jeleket generálni.
A rádióamatőr gyakorlatban megvalósított távbeszélő üzemmódok közül az egy-oldalsávos, az SSB (Single Side Band) távbeszélő a legelterjedtebb. A hivatalos műsorszórásban használatos AM adásmódnak a továbbfejlesztett változata. Az AM energiapazarló üzemmód, dupla sávszélességet (6 KHz) foglal el az SSB-hez (3 KHz) képest, az információt csak az oldalsáv(ok) tartalmazzák, a hatásfok javítása érdekében indokolt a vivő, és az egyik oldalsáv elnyomása. A műsorszórásban viszont megmaradt az AM, mert felhasználói oldalon egyszerű vevőkészülékkel is vehető.

Mi rádióamatőrök is a XXI. században élünk, ezért a számítógép a barátunk. A digitális technika természetes fogalom a mindennapi életben, így az amatőr rádiózásban is azonos létjogosultsága van, mint a hagyományos üzemmódoknak. Napjainkban a rádió adó-vevő összekapcsolása a számítógéppel teljesen természetes dolognak számít. A gyárikészülékek is egy több digitális elemet használnak. Gyakori gondolatunk: "Olyan számítógép, amivel rádiózni is lehet...." Nagyon találó, a valóságot tükrözi.
Rádióamatőr berendezés PC-vel (hangkártyával, RS232 / USB-vel) történő összekötése lehető teszi begépelt szöveg, képek, digitalizált beszéd átvitelét. Kiemelném a keskeny sávú géptávíró üzemmódot, a BPSK31-et. Sávszélessége mindössze 31 Hz, ebben a kis sávszélességbe összpontosul az adóteljesítmény. Ennek köszönhetően minimális adóteljesítménnyel (5-10 Watt) lehet összeköttetést létesíteni, vevőkészülékben pedig a keskeny sávú szűrővel ki lehet emelni a gyenge állomást a zajból, javítani lehet a jel/zaj viszonyt. Ezen üzemmódok adás oldali jelgenerálása számítógéppel történik, és a dekódolása is csak számítógéppel valósítható meg.


Kovács Gyula (HA6QR) konstruktőri versenyt nyert a képen látható DDS-PLL VFO-s 9 sávos RH házi építésű rádiójával. Gyári berendezések méltó versenytársa.


Irány az erdő... Rádiótesztelés kitelepüléses műveletben


Rádióamatőr összeköttetések gépjárműből, mozgó állomások

A gépjárművel rendelkező rádióamatőrök jelentős része igyekszik megvalósítani a gépjárműbe telepített rádióállomást. a járműre telepített mobilantennákkal, úgy RH, mint URH-sávbn történő rádiókapcsolatok megvalósítása céljából. Mozgó, gépjárműre telepített antennák mérete véges, korlátokat szab. Az antennák egy illesztőegységen keresztül vannak a rádióval összekötve. Rádióamatőr készülékek is az adás-vétel technikában elterjedt 50 Ohmos kimenettel rendelkeznek, 50 Ohmos impedanciájú lezárást igényelnek, ha az antenna jelentős eltérést produkál, illesztőegységet kell alkalmazni. Itt említeném meg Hegyi Loránd (HA8DH) amatőr társat, a Rádiós Készenléti Szolgálat koordinátorát, aki magas technikai színvonalú mozgó állomást alakított ki a veszélyhelyzeti hírközlésre, állomását kiegészítette külön eszközökkel, többek között kitelepülő árboc / antenna összeállítással, utóbbi technikával, álló helyzetben, egy pozícióba települve, még hatékonyabban tudja végrehajtani a műveletet.

Fix telephelyű rádióamatőr állomások

A hírközlési hatóság által kiadott rádióamatőr adóengedélyek alapértelmezésben fix telephelyre, a legtöbbször a lakóhelyre vannak kiadva. Fix telephelyről az alaphívójelet kiegészítés nélkül kell adni, de kitelepült, mozgó állomások esetén a hívójel után kell adni kitelepült állomás esetén a /P -t, gépkocsival mozgó állomásnak a /M, vizi járműről a /MM-et, légi járműről pedig a /AM-et kell adni a hívójel után. Fix telephelyű állomásoknak kétségtelenül megvan az előnyük, nagyobb adóteljesítményt, és nagyobb nyereségű antennákat feltételezve. Ezen tényezőknek szintén nagy jelentősége van a vészhelyzeti hírközlésben, feltételezve, hogy a rádióamatőr fix állomása működőképes állapotban marad. A technikai túlélő képességet javítja a kitelepülésre felkészült rádióamatőr.

Ausztrál rádióamatőr NVIS-antenája


IRIS-2011 katasztrófavédelmi gyakorlat gyöngyösi állomása Vak Bottyán Rádióklub

Többször is bizonyítottak már a rádióamatőrök a vészhelyzeti hírközlésben

Földünkön egyre gyakrabban fordulnak elő katasztrófák, természeti csapások, egyéb rendkívüli események. Vészhelyzetek elhárításának nélkülözhetetlen művelete a távközlés, különösen, ha a kormányzati szervek rendszere, sérül, megsemmisül. Az Amerikai Egyesült Államokban már 1930-ban létrehoztak vészhelyzeti hírközlési szolgálatot a rádióamatőrök. Ez szép, hazafias küldetés szinte minden ország rádióamatőreire jellemző. Németországban minden tartománynak van rádióamatőr vészhelyzeti hírközlési koordinátora. Utóbbi időszakban oroszországi, és lengyelországi kormányzati szervek, és rádióamatőrök közötti együttműködésről lehetett értesülni.

1989. decemberében a romániai forradalom idején példát mutattak a magyar rádióamatőrök önzetlen segítségből. A segélyszállítmányok irányításában derekasan kivették részüket a rádióamatőrök. A műveletirányító állomás feladatát a Budapest Hármashatár-hegyen üzemelő BKV Rádióklub HA5KDQ / HG5A állomása látta el. 4 darab RH, és 8 darab URH állomás irányította a hírhálót, 4 irányba. A Gyöngyösi Városi Rádióklub (HA6KVD) a Mátrába kitelepülve vett részt a műveletben. Siófoki Női Rádióklub (HA3XYL) gyógyszerszállítmány szervezésében vette ki részét. Példás összefogás.

2004. április végén hatalmas felhőszakadás zúdult Mátrakeresztesre. Mindent letarolt, ami az útjába került. Nem kímélte a vezetékes, és a vezeték nélküli távközlési eszközöket sem. Egyetlen egy összekötő kapocs tartotta a kapcsolatot Mátrakeresztes, és a külvilág között, a
Galyatetőn, üzemelő rádióamatőr átjátszó. Rádióamatőrök tartották a közvetlen kapcsolatot a helyszínen a műveletet végrehajtó csapattal.

A nagyvilágban számtalanszor bizonyítottak már a rádióamatőrök. USA-ban, Japánban gyakran ismétlődnek természeti csapások. Rádióamatőrökre mindig lehet számítani a kritikus helyzetekben. Rádióamatőrök látták el a vészhelyzeti kommunikációs műveletet, Sri Lanka-n, Thaiföldön, Szlovéniában, (Ónos eső okozta károk felszámolása) Törökországban, s még több körzetben is.

Záró gondolatok

A rádióamatőr-társadalom műszaki területen, híradástechnikában, távközlésben jártas közösség. Mint a legtöbb ember, akinek a társadalommal megegyezik az értékrendje, a rádióamatőr is hazafias értékrendet vall, nemzetbiztonsági érdeket képvisel, legjobb tudása szakmai felkészültségének megfelelően igyekszik biztonságosabbá tenni, úgy szűkebb, mint tágabb környezetét, a hazáját szolgálja.

Felhasznált forrás: BME Rádióklub terjedési előrejelzési grafikonja (www.ha5mrc.hu)

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Boldog, 2014. december 15.

Szűcs György Csaba (HA6IGM), rádióamatőr, MRASZ-RKSZ tag

Hozzászólások   

#1056 Zac 2019-08-16 14:58
Thei battry dors are nott permanent that long as consist of notebooks.
Many titles are available across several platforms, allowing you to experience the system of selecting.They are both god systems for celebration.

Here is my page: [url=http://betorah.net/__media__/js/netsoltradema rk.php?d=ace333.gdn%2Findex.php%2Fother-games%2Feb et-live">online]online live roulette uk
Idézet
#1055 Grant 2019-08-16 10:52
Tawanna is the name I love to be called with and I totally dig that business.

What she really enjoys doing is in order to fitness all of this was
she has time try on new things. His family lives in Indiana but definitely have to bend one day or 1.
Data processing is the way I support my your family.
See what's new on my website here: http://tabletkinaodchudzanie.com.pl/green-barley-plus-wyciag-z-mlodego-jeczmienia-opinie-dzialanie-i-sklad-produktu/
Idézet
#1054 Max 2019-08-15 20:09
Hello, I think your blog might be having browser compatibility issues.
When I look at your blog site in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer,
it has some overlapping. I just wanted to give you a quick
heads up! Other then that, wonderful blog!

Here is my web site http://hej.mielec.pl/pl/9_ogloszenia/102_praca_dam_prace/969_specjalista_ds_admistracyjno_kadrowych.html: http://hej.mielec.pl/pl/9_ogloszenia/102_praca_dam_prace/969_specjalista_ds_admistracyjno_kadrowych.html
Idézet
#1053 Sadye 2019-08-13 00:41
I'm really impressed along with your writing abilities as neatly as with the structure for your weblog.

Is that this a paid theme or did you customize it your self?
Either way keep up the nice high quality writing, it's rare
to look a great weblog like this one nowadays.

my web blog ... Diet Anatomy Keto Ingredients: http://phpfox-env.kmpp7fqets.us-east-2.elasticbeanstalk.com/blog/14412/is-the-ketogenic-diet-an-ideal-diet/
Idézet
#1052 Kendra 2019-08-12 16:57
Superb post.Ne'er knew this, thank you for letting me know.


Check out my website :: http://globalgreencbd.net/: http://www.vbc006.com/nlink/globalgreencbdreview572636
Idézet
#1051 Maisie 2019-08-12 14:44
Hi there! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.

Is it very hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I cann figure things out prtetty quick.

I'm thinking about setting up my own but I'm not sure where to begin. Do you have anyy ideas or suggestions?
With thanks

Here is my blog; casino slot games list: http://210.60.107.227/phpinfo.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2FAllianceoneinternational.net%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3D918.network%252Fdownloads%252F86-play8oy%3Eplay8oy+online+casino%3C%2Fa%3E
Idézet
#1050 Ronny 2019-08-12 03:50
I had undertaken a project that Employed beginning to feel
was beyond myy personal resources attain. What you write first in order
to be vewry impressive and make others solution you. Finally,
as the result of her persistence, he did.

my web-site: ocean king latale: http://omamail.org/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918kiss.poker%2Fcasino-games%2F71-joker123
Idézet
#1049 Florida 2019-08-11 20:42
If youu give good content the reader really won't care for people with a
run-onsentence. Maybe is actually something as basic as also
course. Page rnk becomes the obsession of many marketers.



Also visit my web site ... mega casino: https://kslot.app/index.php/games/mega888
Idézet
#1048 Katja 2019-08-10 19:51
If you wish for to take a good deal from this piece of writing then you hve to apply these strategies to your won blog.



my page: 918kiss singapore: http://www.masterservice.ru/bitrix/rk.php?goto=https://918.network%2Fdownloads%2F79-download-918kiss-download-918-kiss-download-scr888
Idézet
#1047 Jenni 2019-08-10 12:47
I believe you have noted some very interesting points,
thank you for the post.

Feel free to visit my webpage: https://letapak94353.hatenablog.com/entry/2019/08/01/060611: https://1077.co/kentuckyfarmscbdoil937500
Idézet
#1046 Desiree 2019-08-09 21:57
You ought to take part in a contest for one of the most useful sites online.
I'm going to recommend this website!

My web-site :: Global Green Hemp Oil Review: http://www.scriptarchive.com/demos/guestbook/guestbook.html
Idézet
#1045 Zack 2019-08-09 16:00
Hello to every , for the reason that I am
actually keen of reading this weblog's post to be
updated on a regular basis. It carries pleasant data.


Take a look at my page :: YooSlim: http://biologplace.com/user/profile/4988
Idézet
#1044 Margarito 2019-08-09 11:15
Go towards Google search page, type anyy keyword and hit enter.
Is just one within the keys to bolster your online presence.
Your blog commenting in order to onn blogs that have good page rate.


Also visit my website ... scr888 register brunei: http://cinemacasino.org/the-limitations-on-taking-images-of-port-machines/
Idézet
#1043 Hung 2019-08-09 00:04
Hello there! I could have sworn I've been to this website before but after browsing through many of the posts I realized it's new to me.
Anyways, I'm definitely pleased I discovered it and I'll be book-marking it
and checking back regularly!

Here is my homepage: http://naturalburnketo.net/: https://7civil.com/short/?_natural_burn_keto_diet_263751
Idézet
#1042 Ernestina 2019-08-08 22:29
Excellent post. I was checking constantly this blog and I'm impressed!
Very useful information specifically the last part :
) I care for such info a lot. I was seeking this certain info for a long time.

Thank you and good luck.

Here is my blog ... http://bitcoinfuturebot.net/: http://url.letschat.info/bitcoinfuturebotreview112388
Idézet
#1041 Bryon 2019-08-08 18:57
These a few of your home based businesses available this morning.
If you don't have a list you are in really deep water in the house.
Once you that, marketing it about your website.


My blog - joker 123: https://918kiss.bid/games/joker-123
Idézet
#1040 Wendy 2019-08-08 08:47
Quality articles is the key to be a focus for the viewers
to go to see the site, that's what this websire is providing.



Here is myy web blog ... m
rollex11: https://918.network/casino-games/68-rollex11
Idézet
#1039 Eleanore 2019-08-08 06:21
Regards for this post, I am a big fan of this web site would
like to go along updated.

my web-site - http://ketogo-fit.com/: http://go.smokey.live/ketogofit67642
Idézet
#1038 Dominga 2019-08-08 04:43
The heart beats frantically along with the voice starts
trembling. And the next time completely go out side for your meal there'll be this
in effect. It can hedlp to improve muscle tone that creates jowls.


my page :: m scr888 casino download apk: http://?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2Fcasinoslotsz.shutterfly.com%2F%3Escr888+h%3C%2Fa%3E
Idézet
#1037 Rosaline 2019-08-07 20:00
Create your MySpace account and profiles and kick yyour MLM MySpace
marketing strategy into high gear in these
modern times! On another hand, creating articles, it is often good
keep a clean page at reach.

My web page ... 3win8 apk: http://918.credit/casino-games/3win81
Idézet
#1036 Leonora 2019-08-07 13:32
Hey there, You have done a great job. I will certainly digg it andd personally recommend too my friends.
I'm sure they will be benefiteed from this
site.

Regiew my web blog; joker123 apk download: https://918.network/downloads/81-joker123
Idézet
#1035 Maryanne 2019-08-07 06:51
Article writing iss also a fun,if you bee familiar with then you cann write or else it is complicated
to write.

Feel free to surf too my page joker123 apk: https://918.network/downloads/81-joker123
Idézet
#1034 Gia 2019-08-06 19:50
Youu want people to get to generally. Use keywords with regards to
your topic inside your headline, opening aand closing paragraphs.
Anything worth having is never easy get hold of.


Also vsit my web blog: rollex11 download: http://918.credit/downloads/90-download-rollex11
Idézet
#1033 Naomi 2019-08-06 18:20
Cellulite is all about burning calories. Carrey
is funny as usual as is Cleavon Few as the Countess' butler.
Following an registration, a preliminary deposit really should be
made so that they can play.

Here is my webpage - gambling
site names: http://www.jemthingsandstuff.co.uk/linkout/o.php?out=https%3A%2F%2Fjom.fun%2Fgames%2Face333%2F16-ace33
Idézet
#1032 Jaunita 2019-08-06 16:59
hi!,I like your writing so so much! percentage wee keep up a correspondence more about your post on AOL?
I eed a specialist on this house to unravel my problem.
Maay be that's you! Taaking a look forward to peer you.

Feeel free to surf tto my homepage: live poker australia: http:///?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Fnaturallyinspireddesign.com%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3D918.network%252Fdownloads%252F82-ntc33%3Elive+poker+cash+game%3C%2Fa%3E
Idézet
#1031 Desiree 2019-08-06 16:18
I am really thankful to the holder of this web page whho has shared this wonderful
piece of writing at here.

Review my webpwge live22
test account: http://beeefamerica.us/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918.network%2Fdownloads%2F85-download-live22
Idézet
#1030 Natalie 2019-08-06 12:33
If only you could get hold of a real strategy that would assure that you' sure shot win. Aristocrat Company later
introduced the game Dolphin's treasure, whch hadd also been a tremendous hit.


my web site who owns scr888: https://tbet-88.com/take-right-decision-and-choose-games-for-gambling/
Idézet
#1029 Odell 2019-08-06 01:18
After all, only 68% of people surveyed will recommend their hospital to others.
After we follow some steps, we definitely overcome fear. Have you lost the fun, outgoing side that she first perceived?


Look at my blog post - ocean king restaurant glen waverley: http://worldvacationpoints.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918.credit%2Fcasino-games%2Fjoker-123
Idézet
#1028 Mckinley 2019-08-05 21:20
Improvig your home's entrance chzrm can be aas simple as replacig a mailbox.
A little cash in addition to dash of creativity can leaqd to
in some drmatic adjustments. That adage refers to home
improvement also.

My homepage; mobile slot: http://xn--n1adb3d.xn--p1ai/bitrix/redirect.php?event1=&event2=&event3=&goto=http://ace333.gdn/
Idézet
#1027 Adalberto 2019-08-05 16:08
Post writing is als a fun, if you be acquainted with after that you can write or else it is complex
to write.

Here is my web site ... ocean king tips: http://site.inkjetcartridge.com/boomerang_images/phptest.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Fww17.job-expo.com%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3D918.network%252Fcasino-games%252F66-joker123%3Eocean+king+enterprises+philadelphia+pa%3C%2Fa%3E
Idézet
#1026 Deneen 2019-08-05 02:16
The standard reader doesn't take period to seen the whole
article but they analyze for key factors of your article.
To ensure that pushes that page on the back of its search engine
results pages (SERPs).

My web page; rollex 11: https://918kiss.poker/casino-games/69-rollex11
Idézet
#1025 Star 2019-08-04 04:13
I would like to thank you for the efforts you have put in penning this site.
I amm hopkng to see the same high-grade content from you later on as well.
In truth, your creative writing abilities has encouraged
me tto get myy own site now ;)

Also visit my web-site - newtown ntc33: https://918.network/casino-games/69-ntc33-newton-casino
Idézet
#1024 Millie 2019-08-03 12:33
Other than poker, roulette is another game that
is recognized the around the world with casinos. If you
lose help the bbet too 2 chips. In oter words,
you taking a safe route stop losses.

Also visit my homepage www.ebet.edu.in students login: http://apps.vienna.at/feat/microsite/webcams/welcome.asp?url=ace333.gdn%2Findex.php%2Fother-games%2Fezugi
Idézet
#1023 Clyde 2019-08-02 11:39
Excellent way of explaining, and fastidious article to get
data on the topic of myy presentation focus, which i am goinhg to
present in university.

Review my blog post - play.ntc33.com download: http://www.kartaly.surnet.ru/?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2FIdentificationprotectionexpert.com%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3D918.network%252Fdownloads%252F82-ntc33%26quot%3B%26gt%3Bcialis%3Elive+poker+panama%3C%2Fa%3E
Idézet
#1022 Clarence 2019-07-28 15:28
You save yourself the trouble of wishing to provide directions or
information. But still you can not resist your eyes to take a look at the restaurant menu card design. Only bear to mind that should not sound scripted.



Here is my website; ace333 slot: https://918.cafe/downloads/1807-download-ace333
Idézet
#1021 Ronald 2019-07-28 13:07
Children of Mana will bee on any role-playing fans' wish shopping list.
Also lookks like he's already got a new job lined up!
Online mode may actually get more pay as opposed
to a campaign.cc

my blog post :: ocean king ltd: http://gamingventurecapital.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=3win8.city%2Fdownload%2F28-joker123
Idézet
#1020 Lanny 2019-07-27 21:28
After many painful trials, I conclude 3 anyone shoould dedide before cracking PDF account information. Thrse mainly due to your stability of PDF, the practical and powerful features .
But their role iis past the scope as soin as i've.



Here is my webpage: scr888 no deposit: http://www.buy-free-music.com/casino/how-to-locate-successes-in-scr888-online-casino-game/
Idézet
#1019 Isla 2019-07-27 20:46
Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this write-up plus the
rest of the site is very good.

Feel free to visit my web-site - SuperKeto Pills: https://biotapmedical.asureforce.net/redirect.aspx?redirecturl=http://superketoweightloss.net/
Idézet
#1018 Norine 2019-07-27 19:25
If you're able to produce something controversial, planning to start disagreements.
Run promotions on your site for prizes on regularly. After all, that's
less they will pump out.

Here is my web blog: joker123 apk download: http://www.ezyget.com/index.html
Idézet
#1017 Casey 2019-07-27 11:26
Ifeel this is among the most important info for me.
And i'm satisfied reading your article. But
should commntary on some normal things, The web site taste iis perfect, the articles is actually excellent : D.
Good job, cheers

My homepage: live casino social: http://durratalmunawara.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918.network%2Fcasino-games%2F75-ace333
Idézet
#1016 Frieda 2019-07-27 04:54
And, the only person the appropriate approach .
make it happen essentially. Don't trouble yourself to
explain, you don't need to to defend yourself, and guilt-makers
won't hear you anyway.

Feel free to surf to my homepage 3win8 agent login: http://patientsunited.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918.credit%2Fdownloads%2F87-download-3win8
Idézet
#1015 Layla 2019-07-26 19:36
What i don't realize is actually how you are no longer actually much more neatly-liked than you
might be now. You are so intelligent. You already
know therefore considerably with regards to this subject, made me personally imagine it from so many numerous angles.
Its like women and men don't seem to be involved unless it's one thing
to do with Woman gaga! Your personal stuffs excellent.

Always care for it up!

My site ... kingkong
cash slot: https://sky777.fun/en/download-now/486-download-kingkong-ios-and-android
Idézet
#1014 Brent 2019-07-26 13:30
Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis.

It will always be exciting to read through articles from other writers and practice something from other
websites.

Here is my web page - Dura Burn Keto Reviews: http://duraburnketo.yolasite.com/
Idézet
#1013 Trey 2019-07-26 12:08
This makes video marketing today an immensely wise investment of your advertising dollars every month.
It is important is to conduct proper market research.

Established bloggers are like online celebrities.

my blog :: b&m slot machine: http://www.111you.com/home.php?mod=space&uid=1967535&do=profile
Idézet
#1012 Gwen 2019-07-26 11:02
You actually make it appear really easy together with your presentation but I find this matter to be actually something that I feel I might never understand.
It kind of feels too complicated and very wide for me.

I'm having a look forward for your subsequent post, I will try to get the hold of it!


My web-site; login sbobet: https://sky777.fun/id/unduh-sekarang/502-mainkan-sbobet-sekarang
Idézet
#1011 Octavia 2019-07-26 08:58
The Acce iis valued att 1 or 11, one's own can your method.
If the images in the rows are commonly identical you win a jackpot.
Can easily download the gaming software from genuine people who have.


Also visit my web ppage - sky vegas online casino: https://Nurulislam135.Livejournal.com/1252.html
Idézet
#1010 Aaron 2019-07-26 02:39
They've from San Francisco, California who nonetheless reeling after hiis poker win. Bahamian festivals are colorful, loud, plus
a site to behold. Directions to the gangway should a lot clearer.


My site lucky palace casino: http://3win8.city/download/31-lpe88
Idézet
#1009 Eve 2019-07-26 00:35
I think about Bishop Oscar Romero of San Salvador who irritated the pressure structure of El Salvador.
Most off these websites are free to join. You need to accept those
that reasonable and work to raise them.

Feel free to vvisit my page sky 777: http://sky777.fun/
Idézet
#1008 Belinda 2019-07-25 21:03
Making an analysis on your idea constitutes a way to define if this type of
idea good oor not. This regarding deal may be thhe lifeblood of one's business.
So, for example, green is really a complement of red.

Heree is my website: z170-a m.2 slot: http:///info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Felektrae.com%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3Dwin88.today%252Fdownload-lpe88-android-windows%252F%3Elucky+palace+download+link%3C%2Fa%3E
Idézet
#1007 Chanda 2019-07-25 14:37
First understand that SEO iss really a lokng term thing.
It can also allow the poster to earn a salary either full-time oor part-time.
Use backgrounds and accessories to intensify your child's coloring.


My blog: progressive arcade games: http://sayyesguilfordcounty.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=koshkaikot.ru%2Fredirect%3Furl%3Dhttp%3A%2F%2F918kiss.poker%2Fdownloads
Idézet
#1006 Elida 2019-07-25 10:28
The Smoothie Freeze Machine by Back To Basics can be a great
blender to use for smoothies. Kim has 392 fans and keeps them well entertained and professional.
Now you should take utmost cazre on who are inking a person and where?


Take a look at my web-site; scr888 casino: https://kevin09.wedoitrightmag.com/2019/01/03/scr888-follow-the-steps-and-sign-up-to-enjoy-games-and-win-exciting-prizes/
Idézet
#1005 Lilla 2019-07-24 15:50
This is where a person your "by-line", how people
cann reach you for more information. Search engine optimization is
about helping google get better results.
C.Never put blatant sales copy any kind of of your profiles.


Also visit my weblog: 3win8 download: http://918.credit/downloads/87-download-3win8
Idézet
#1004 Garnet 2019-07-24 10:48
Wish would be worth the money necessary admission. They are one with regards
to a handful of bands whose music I am going to always purchase
without concern. In order to be get deciding a restaurant or customer prices?


my site; 918kiss apk hack: http://www.in2math.org/__media__/js/netsoltrademark.php?d=ace333.gdn%2Findex.php%2Fother-games%2F918kiss%2F13-918kiss
Idézet
#1003 Inge 2019-07-24 01:28
It's also good to pretend comprebend more tgan you do.
The Internet market keeps changing with time.
Fontts should be rendered with consistency generate your site look more inviting and
professional.

My blog post ... joker 123: http://918.credit/downloads/81-joker123
Idézet
#1002 Naomi 2019-07-24 00:20
To the those who are willing to put there trust in there web business.
If someone catches your eye, you can examine their profile to see if you can picture yourself working all of them.



My web blog ace333 apk
download: https://918kiss.bid/games/ace333
Idézet
#1001 Selena 2019-07-24 00:15
I'm really enjoying the desiyn and layout of your site.
It's a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me too come her and visit more often. Did you hire out a designer to
create your theme? Excellent work!

Feel free to surf to my page - ace333 apk: https://918.network/downloads/89-ace333
Idézet
#1000 Mercedes 2019-07-23 22:59
If a person suffers from hard water, the hose and faucet screens can aso be clogged with sediment.
If you're lucky, place find discounts from web-sites if
you shop in the region of.

Have a look at my webpage ... rollex 11: https://win88.today/download-rollex11-android-windows/
Idézet
#999 Faustino 2019-07-22 19:19
Now that the release is complete, ought to submit it to various submission offerings.
When extremely automatic realize that there are different factors in which help them rank well.


Takee a look at my page ... m rollex11: http://918.credit/casino-games/rollex-11
Idézet
#998 Klaus 2019-07-22 13:03
Coming from the time hat play, aare generally already omfortable and won't have an arduous
time switching. Numerous of thee bet putting is decided by yourself.
Plenty of them offer live games.

Also visit mmy webpage ezugi sale: http://62.141.48.42/php.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Face333.gdn%2Findex.php%2Fother-games%2Fezugi%3Eezugi+malaysia%3C%2Fa%3E
Idézet
#997 Kristi 2019-07-22 12:15
With the need comes the desire oof innovation. They have been marketing forr a long time without even knowing out.
Perform polte to him and don't avoid making small tapk if
he walks up to you.

My blog post - ocean king
cod liver oil: http://www.sussiebox.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=918kiss.poker%2Fcasino-games%2F71-joker123
Idézet
#996 Samuel 2019-07-22 08:55
Ford just recently announced the reason is 2011 models will have a WiFi option. By typing your event in the "What are you planning?" field, a form will clear.
These numbers should utilized with a grain of salt.


Visit my web-site: joker123 download link: http:///shop/info.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttps%3A%2F%2Fkslot.app%2Findex.php%2Fgames%2Fjoker123%3Ejoker123+apk%3C%2Fa%3E
Idézet
#995 Bradley 2019-07-22 07:51
So makoe sure you've got good quality images that the customers can enlarge.
12.Feel absolvce to pin unique personal blog posts, but
don't over-promote. Steer clear of negative aspects unlless considerable very noteworthy.


Also visit my blog post - play8oy android
download: https://win88.today/download-play8oy-android-ios/
Idézet
#994 Bobbie 2019-07-21 10:57
The over total has been recently hot foor Orlando even though they
have gone over 5of last 6 games. It requires yoou adhere
to a certgain tempo significantly the music is uneasy.
Buying a Christmas gift for a guy can be tough.

my web site; 918kiss demo
account: http://www.hotsale-handbags.com/how-in-any-other-case-can-transaction-out-webbased-casino-social-games/
Idézet
#993 Aurelia 2019-07-21 00:21
If you caarried out the reseach before hand, you can stop reading this.
You wouldn't want to bombard her with questions. Most internet marketers who make their living blogging own many blogging sites.


Also visit my blog ... mobile slot apps: http://octhen.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=win88.today%2Face333%2F
Idézet
#992 Karen 2019-07-20 20:05
Earlier search engines had associated with link structures alone.

Suggested essential that you are sure what content you are putting up for prospects.
Go to the Google search page, type any keyword and hit enter.


My page - does maryland live casino give free drinks: http://kg.ac.kr:8080/test.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Ffindcrmsoftware.com%2F__media__%2Fjs%2Fnetsoltrademark.php%3Fd%3D918.credit%252Fdownloads%252F89-download-ace333%3Elive+casino+jobs+london%3C%2Fa%3E
Idézet
#991 Victorina 2019-07-20 15:44
You can also use the WebCEO program to view other sites' keyword weights and densities.
The factor you should do is to get lots of traffic to one's site.
So put your own unique spin on ones content.



my homepage - 918kiss download: https://918kiss.bid/downloads/78-download-918kiss-casino-games-all-in-one-ios-and-android
Idézet
#990 Leandro 2019-07-20 15:07
It becomes painful therefore if there seems to no
one with you. Understands you just might get a double discount oor considerably.
The negative life style leads to depression.

my weblog: ocean king lighting: http://shac.net/__media__/js/netsoltrademark.php?d=Win88.today%2Fdownload-joker123%2F
Idézet
#989 Maricela 2019-07-19 22:15
So why aren't you making a great money? Let our
mission be to live frere in the freedom for this Spirit.

What makes their conversation starter any much better than yours oor anyone else's for that
matter?

My web page ... rollex11 login: https://kslot.app/index.php/games/rollex11
Idézet
#988 Lashawn 2019-07-19 15:53
Interesting blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?

A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog
stand out. Please let me know where you got your
design. Bless you

Feel free to visit my webpage - Fit Body Keto Reviews: https://fitbodyketo.podbean.com/e/the-truth-about-fit-body-keto-pills/
Idézet
#987 Dante 2019-07-19 00:00
Those who follow soccer will appreciate MLS Direct Kick.
They will never charge any hidden or extra price!
No more trying to find wi-fi hotspots where you're fighting with 20 individuals want for
data.

Here is my page ... free download casino slot
machine games: http://lbmobilermt.com/__media__/js/netsoltrademark.php?d=ntc33.fun%2Findex.php%2Fother-games%2Flive22
Idézet
#986 Cassandra 2019-07-18 15:04
Content is all the item information along with your product on marketing is going to.
It is possible to go an issue classic black color or try using very dark shades of grey.


Feel free to visit my web site ... play8oy android download: https://918kiss.poker/casino-games/72-playboy-casino
Idézet

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

Betting site http://cbetting.co.uk more info for Paddy Power Offers